Nauka poprzez zabawę z Minecraft Education Edition

MEE

Godzina Kodowania Minecraft, czyli TimeCraft zrealizowany we współpracy z Gigantami Programowania, to wydarzenie szczególne na polskim rynku edukacyjnym, dające nauczycielom narzędzia, które pozwolą im w interesujący sposób przeprowadzać lekcje z użyciem aktualnych trendów.

Ostatnia edycja wydarzenia odbyła się w połowie grudnia i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Limit przewidzianych miejsc zapełnił się w zaledwie dwa dni po rozpoczęciu rejestracji, co zachęciło organizatorów do utworzenia drugiej tury rejestracji. W konsekwencji, w wydarzeniu wzięło udział 1000 nauczycieli z całej Polski.

Nauczyciele z całego kraju wspólnie z nami podjęli wyzwanie zaprogramowania Agenta Czasu Minecraft, aby uratować przyszłość! Ogromnie nas ucieszyło zaangażowanie nauczycieli i ich chęć do poznawania Minecraft Education Edition. Pytaniom na czacie nie było końca. Entuzjazm ze wspólnego kodowania pozwolił nam zarówno efektownie i efektywnie zainspirować nauczycieli do wykorzystania MEE na lekcjach języka polskiego, historii, matematyki czy chemii i fizyki. Zaprezentowane rozwiązania otworzyły nam drogę do dialogu z nauczycielami na temat MEE nie tylko jako gry, ale jako „szkoły twórczości” pod postacią wirtualnej kreatywnej platformy, która może wejść na stałe do warsztatu ich pracy

Ewa Kołodziejczyk, Industry Executive – Education Sector w Microsoft.

Godzina Kodowania to międzynarodowa inicjatywa przygotowana z okazji Tygodnia Edukacji Informatycznej. Jednogodzinne wydarzenie wprowadza do tematyki programowania i pokazuje, że każdy może podjąć naukę w tym zakresie. Podczas TimeCraft we współpracy z Giganci Programowania uczestnicy spotkania poznali nową perspektywę Minecrafta i jego edukacyjną wersję. Przekonali się, że MEE może być ich nowym narzędziem w codziennym kształceniu.

Minecraft Education Edition pozwala młodzieży zdobywać nowe kompetencje oraz przyswajać wiedzę szkolną w przyjemny dla nich sposób. Natomiast nauczyciele, którzy uczestniczyli w wydarzeniu, mogą poniekąd wejść do świata uczniów i zaproponować im naukę w dobrze im znanym i lubianym środowisku. Wykorzystanie nowości technologicznych w edukacji daje możliwość lepszej współpracy nauczycieli i uczniów oraz znalezienia wspólnej nici porozumienia.

Czy warto zatem wdrażać nowoczesne narzędzia i techniki w procesie nauczania? Odpowiedź chyba nie jest dla nikogo zaskoczeniem, a dowodem na słuszność wykorzystania metodologii nauki poprzez zabawę są słowa nauczycieli, którzy wdrożyli Minecraft Education Edition w swoich lekcjach.

Minecraft – ukochana gra naszych uczniów – to doskonałe narzędzie edukacyjne, które nam – nauczycielom i trenerom – pomaga zaangażować dzieci w proces uczenia się. Kolejne zadania stają się wspaniałą przygodą, kiedy treści lekcji obudujemy w sześcienne bloki. Hour of Code: TimeCraft to według mnie najlepszy sposób na rozpoczęcie przygody z Minecraft Education Edition. Uczestnicząc w niezwykłych misjach oddalonych w czasie i przestrzeni, uczniowie doskonalą umiejętność programowania, a także inne kompetencje przyszłości, m.in. kreatywność czy krytyczne myślenie

Anna Jędryczko, Microsoft Innovative Educator Expert 2021-22


źródło: Microsoft

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF