ORLEN otworzył pierwszy nowoczesny hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Do końca roku będzie ich kilkanaście

Pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge został uruchomiony przy trasie S7, na MOP Olsztynek Południe. Dzięki niemu ładowanie samochodu do optymalnego poziomu będzie aż trzykrotnie krótsze niż dotychczas i potrwa około 20 minut. Hub został również wyposażony w nowoczesny system podziału mocy, który dostosowuje poziom ładowania do potrzeb silnika, oferując maksymalną moc 400 kW na stanowisku. Do końca roku koncern otworzy jeszcze kilkanaście hubów przy autostradach i drogach szybkiego ruchu, m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim czy Nowym Dworze Gdańskim.
|
Nowy hub ORLEN Charge umożliwia ładowanie ośmiu pojazdów jednocześnie i wyposażony jest w system dynamicznego podziału mocy, gwarantujący optymalny czas i moc ładowania na każdym stanowisku. Zainstalowane urządzenia zapewniają moc od 200 kW, przy pełnym obłożeniu, do 400 kW – na pojedynczym stanowisku i są dostosowane do indywidualnych wymagań technicznych auta.
Zainstalowany na MOP w Olsztynku dynamiczny system podziału mocy automatycznie rozdziela energię pomiędzy ładowane pojazdy, dzięki czemu każdy samochód korzysta z optymalnej mocy ładowania. Dlatego niezależnie od liczby aut czas ładowania pozostaje krótki, a ładowanie jest efektywne i dostosowane do potrzeb najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych. Nowa infrastruktura ORLEN Charge zabezpieczy szczytowe zapotrzebowanie na energię elektryczną każdego dostępnego na rynku auta elektrycznego. Hub na stacji MOP Olsztynek Południe działa przez całą dobę. Kierowcy mogą skorzystać z intuicyjnych ekranów dotykowych, płatności zbliżeniowych, a dzięki aplikacji ORLEN Charge śledzić proces ładowania pojazdu.
Wszystkie huby ORLEN Charge będą wyposażone w od sześciu do dwunastu punktów ładowania, z inteligentnym system podziału mocy. W pierwszej kolejności uruchomione zostaną ośmiostanowiskowe huby w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu, Nowym Dworze Gdańskim, oraz na MOPach: Barnisław Północ, Barnisław Południe, Gruczno Zachód, Morzęcino Zachód, Brzegi, Szumowo. Dzięki temu podróżując autostradami i drogami ekspresowymi, klienci ORLEN Charge będą mogli skorzystać z wygodnej możliwości ładowania auta w trakcie całej zaplanowanej podróży.
Nowa infrastruktura ładowania ORLEN zapewnia komfort i elastyczność podróżowania na długich trasach, umożliwiając zarówno przejazd z jednym postojem na ładowanie, jak i z kilkoma krótkimi przerwami połączonymi z odpoczynkiem w strefach convenience. Przykładowo, trasę z Białegostoku do Krakowa (500 km) można pokonać, korzystając z ładowania na MOP Szumowo oraz MOP Brzegi, lub alternatywnie – z trzema krótkimi postojami na nowoczesnych stacjach w Szumowie, Warszawie i Brzegach, dostosowując plan podróży do indywidualnych preferencji.
Inwestycja w huby do ładowania jest częścią projektu „Perun E-mobility”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF Transport AFIF.
ORLEN Charge posiada obecnie ponad 1,2 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych w całej Polsce. Sieć dynamicznie się rozwija i obejmuje zarówno stacje własne ORLEN, jak i stacje Energi z Grupy ORLEN. Zgodnie ze strategią Grupy do 2035 roku, sieć ORLEN Charge zamierza osiągnąć wiodącą pozycję na rynku ogólnodostępnego ładowania EV w Polsce. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, punkty ładowania powstawać będą także na pozostałych europejskich rynkach, na których ORLEN jest obecny.
|