Oto najpopularniejsze spoty w sieci
W ostatnim tygodniu, 11−17 kwietnia 2016, najczęściej emitowanymi spotami w polskim internecie był zwiastun filmu “Piąta Fala”, teaserowa kampania Idea Banku i reklama wody mineralnej Muszynianka. Ten tydzień odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online w porównaniu z poprzednim tygodniem.
TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE
(11-17 kwietnia)
United International Pictures promował zwiastun filmu “Piąta fala”, który wszedł do kin w ubiegły piątek − 15 kwietnia. Kampania emitowana była na Facebooku oraz na platformie IPLA, gdzie łącznie odnotowała dotarcie na poziomie ponad 1,6 mln użytkowników i niemal 4 miliony emisji.
Na drugim miejscu był spot Idea Banku, bardzo intensywnie emitowany w dni robocze ubiegłego tygodnia na serwisie YouTube i Facebooku, ze statystykami na poziomie 1,38 mln użytkowników i dwukrotnie większą liczbą emisji. W jednominutowym teaserowym spocie widzimy zespół grający na weselu kawałek o dość prostym tekście (“na na na…”), a na koniec słyszymy zapowiedź, że już wkrótce w telewizji i w internecie pojawi się nowa kampania Idea Banku. Na swoim kanale YouTube’owym Idea Bank zapowiedział − Nasze działania reklamowe będą promować nowy produkt dla przedsiębiorców. Chcemy w reklamach nawiązywać do biznesu muzycznego, w którym nie zawsze jest miejsce na artystyczne produkcje. Zapowiedź doczekała się rozwinięcia − faktycznie w tym tygodniu można zobaczyć kampanię kredytu firmowego z korzystnym oprocentowaniem, który ma zniechęcić przedsiębiorców do “chałturzenia”. Za koncepcję odpowiada agencja Brasil Warsaw.
Na trzecim miejscu dość mało wyszukany wizualnie spot, promujący Muszyniankę jako wodę mineralną z magnezem. Kampania wystartowała 10 kwietnia. W mediaplanie znalazły się Grupa Onet, TVN i Cyfrowy Polsat (z widocznym udziałem placementów o tematyce sportowej). Spot w ubiegłym tygodniu odnotował 1,3 mln użytkowników i ponad 3 miliony emisji, będzie go można zobaczyć obejrzeć również w bieżącym tygodniu.
Trzeba przyznać, że w porównaniu do ubiegłego tygodnia statystyki pierwszej trójki nie rzucają na kolana. Kampania Samsunga Galaxy S7 (z ponad 4 milionowym dotarciem i 27 milionami rozpoczętych emisji) czy Axe (powyżej 3 milionów użytkowników i 11 milionów emisji) robiły zdecydowanie większe wrażenie. Cały tydzień (11-17 kwietnia) odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online niż poprzedni tydzień (4-10 kwietnia). Pamiętajmy, że w przypadku badania gemiusAdReal mówimy o początkach emisji a dane są prezentowane w ujęciu łączonym (in-stream, in-display, social video).
::
Foto: Fotolia