Pan i Pani e-commerce [RAPORT]
Czy kobiety kupują w Internecie bo lubią, a mężczyźni z obowiązku? Ile w tym emocji, a ile racjonalnych decyzji? Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Mr. & Mrs. E-commerce" funkcjonują różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami w zachowaniach i preferencjach dotyczących zakupów w sieci.
Dla jednej czwartej e-konsumentek kupowanie w sieci to czysta przyjemność i możliwość próbowania nowych produktów. Polki dokonują bardzo świadomych i przemyślanych zakupów w Internecie, niemal zawsze sięgając po określone towary (28 proc.). Aż 42 proc. z nich, nie czując potrzeby zmiany, wybiera ofertę tych samych, wcześniej sprawdzonych sprzedawców. Natomiast niemal co trzeci mężczyzna zakupy w sieci traktuje jako niemiły obowiązek (30 proc.) lub przypadek (29 proc.), wypełniając swój koszyk artykułami aktualnie dostępnymi w sklepie lub w promocji. Co ciekawe, zarówno Panie jak i Panowie (odpowiednio 42 proc. i 45 proc.) określają siebie jako racjonalnego klienta, który kupuje sprawdzone produkty, zwykle w tych samych, zaufanych miejscach.
źródło: eIzba.pl