PANASONIC CONNECT WCHODZI W STRATEGICZNE PARTNERSTWO KAPITAŁOWE Z ORIX CORPORATION

Firmy te wspólnie powołają spółkę, która będzie obsługiwać biznes projektorowy Panasonic na całym świecie

Źródło: https://unsplash.com/photos/a-view-of-a-tall-building-through-a-window-UtsEa1wJ1MI

Panasonic Connect Co., Ltd. ogłosił dzisiaj, że osiągnął porozumienie dotyczące strategicznego partnerstwa kapitałowego z ORIX Corporation, które obejmuje działalność firmy w zakresie projektorów oraz pokrewnych operacji. Obie firmy planują utworzenie nowej spółki, która będzie kontynuować działalność z myślą o dalszym dynamicznym rozwoju. Decyzja ta została podjęta dzisiaj na posiedzeniu zarządu Panasonic Holdings Corporation.

Zarys współpracy

Panasonic Connect wspólnie z ORIX utworzą nową spółkę obsługującą dywizję Panasonic Connect Media Entertainment Business Division (MEBD), której celem będzie dalszy rozwój segmentu profesjonalnych projektorów i monitorów. W zakresie tej współpracy ORIX będzie posiadał 80% udziałów, a Panasonic Connect 20%. Po nawiązaniu partnerstwa kapitałowego produkty docelowe będą w dalszym ciągu obecne pod marką Panasonic, a nowo założona spółka również będzie używać nazwy Panasonic.

Podstawy i cele współpracy

Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego projektora kineskopowego (CRT) w 1975 r. dział profesjonalnych projektorów i monitorów Panasonic wprowadził na rynek szeroką gamę produktów wykorzystujących opatentowaną technologię sterowania urządzeniami*1. W ciągu ostatnich 50 lat firma zdobyła zaufanie klientów na całym świecie, a dzięki wiodącemu udziałowi w rynku projektorów o wysokiej jasności*2 firma ugruntowała silną pozycję w branży rozwiązań wizualnych.

Z drugiej strony, na rynku wzrosło znaczenie integracji oprogramowania wraz z zaawansowanym sprzętem, a w związku z pojawieniem się nowych technologii i zapotrzebowaniem na immersyjne doświadczenia, na rynku produktów wizualnych nastąpiły znaczące zmiany. Aby osiągnąć wzrost organiczny i dalszą ekspansję rynkową w przyszłości, firma uznała, że konieczne będzie wzmocnienie działalności operacyjno-inwestycyjnej.

W świetle tych okoliczności obie firmy uzgodniły, że dalszy rozwój można osiągnąć poprzez wykorzystanie wiedzy technologicznej i bazy klientów firmy Panasonic, a także siły inwestycyjnej ORIX, wraz z jej know-how zdobytym dzięki inwestycjom biznesowym w wielu firmach, w tym produkcyjnych i dużych korporacjach.

ORIX, z którym Panasonic Connect podejmuje współpracę, to firma inwestycyjna świadcząca różnorodne usługi finansowe, angażująca się w działalność biznesową w perspektywie średnio- i długoterminowej. Dzięki temu partnerstwu kapitałowemu Panasonic Connect zamierza wykorzystać bogate doświadczenie inwestycyjne ORIX i realizować strategie wzrostu organicznego, a także stale inwestować w rozwój w zakresie technologii sprzętowej oraz budowę i realizację strategicznych sojuszy w skali globalnej.

O nowej firmie   

Nowa firma należąca do Panasonic Connect i ORIX ma rozpocząć działalność operacyjną w kwietniu 2025 r., zostanie utworzona z dywizji biznesowej Media Entertainment firmy Panasonic Connect. Dla funkcji sprzedażowych tej jednostki w Ameryce Północnej, Europie, Chinach, Australii, Singapurze i innych regionach zostaną utworzone zagraniczne spółki zależne, które będą zarządzane przez nową firmę. W Japonii sprzedażą krajową nadal będzie zajmować się spółka Gemba Solutions Company należąca do Panasonic Connect.

 

Rozpoczęcie działalności operacyjnej Zaplanowane na 1 kwietnia 2025 r.*

 

*Rozpoczęcie działalności zaplanowane jest na 1 kwietnia 2025 r., pod pewnymi warunkami wstępnymi, takimi jak uzyskanie zgody odpowiednich organów.

Inwestycja kapitałowa Korporacja ORIX: 80%

Panasonic Connect Co., Ltd.: 20%

Operacje Biznes profesjonalnych projektorów i monitorów

Uwaga: Następcą zostanie utworzona spółka celowa (SPC), w której ORIX i Panasonic będą posiadać odpowiednio 80% i 20% udziałów.

O Strategicznym Partnerze Kapitałowym: ORIX Corporation

Ustanowione kwiecień 1964 r.
Przedstawiciel Makoto Inoue, Prezes i Dyrektor Generalny
Kapitał własny 3 941 466 mln jenów (stan na marzec 2024 r., GAAP)
Siedziba World Trade Center Building, SOUTH TOWER, 2-4-1 Hamamatsu-cho, Minato-ku, Tokyo, 105-5135, Japan
Strona internetowa https://www.orix.co.jp/grp/en/

 

*1: Szczegółowa technologia sterowania dla podstawowych urządzeń, która umożliwia tworzenie kompaktowych, lekkich, jasnych i wysokiej jakości projektorów.

*2: Źródło: PMA PMA_2023CYQ2_WorldwidePJCensusRevenues, kwota sprzedaży tylko wersji Pro, z wyłączeniem D-Cinema, 10 000 lm lub więcej.

*3: Obecnie prowadzimy negocjacje z zagranicznymi firmami zajmującymi się sprzedażą w celu utworzenia nowej firmy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.pl/systemy-wizualne/

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media