Panasonic i tado° łączą siły na rzecz energooszczędnego ogrzewania w Europie

Partnerstwo w służbie zrównoważonego rozwoju

Panasonic Heating & Cooling Solutions nawiązał strategiczny sojusz kapitałowy i biznesowy z firmą tado°, liderem zarządzania energią w europejskich domach. Dzięki inwestycji w wysokości 30 milionów euro, Panasonic stał się pierwszym producentem urządzeń grzewczych, który wszedł w tak bliską współpracę z tado°. W ramach sojuszu firma zyskała również miejsce w zarządzie tado°, co pozwoli na zacieśnienie współpracy operacyjnej i przyspieszenie innowacji.

Obie firmy wspólnie stawiają czoła wyzwaniom rynku europejskiego, gdzie efektywność energetyczna i zrównoważony rozwój stają się priorytetem.

Inwestycja w innowacje – co to oznacza dla klientów?

Sojusz ogłoszono podczas targów ISH we Frankfurcie, rok po podpisaniu pierwszej umowy partnerskiej. Wówczas obie firmy połączyły swoje siły, tworząc rozwiązania integrujące pompy ciepła Panasonic z usługami inteligentnego zarządzania ogrzewaniem od tado°. Dzięki wspólnemu oprogramowaniu użytkownicy pomp ciepła Panasonic Aquarea zyskali możliwość automatycznej optymalizacji ustawień i przesuwania zużycia energii na godziny, w których dostępna jest ta pochodząca ze źródeł odnawialnych – a przy tym tańsza.

Nowe partnerstwo to kolejny krok w rozwoju innowacyjnych technologii grzewczych. Panasonic i tado° planują wspólne opracowanie zaawansowanego oprogramowania, które jeszcze skuteczniej zoptymalizuje pracę pomp ciepła Aquarea. Bazując na danych z rzeczywistych warunków użytkowania i testów terenowych, zaplanowana aktualizacja oprogramowania, -, może przynieść aż 30% oszczędności energii.

Wyzwania i perspektywy rynku grzewczego

Badania przeprowadzone w sierpniu 2024 roku wśród użytkowników tado° wykazały, że aż 75% gospodarstw domowych wciąż korzysta z systemów opartych na gazie lub oleju opałowym. Panasonic i tado° chcą przyspieszyć proces przejścia na pompy ciepła, oferując ekskluzywny design i nowoczesne funkcje w aplikacji zarządzającej ogrzewaniem.

Pompy ciepła Aquarea – ekologia i wydajność

Pompy ciepła typu powietrze-woda to rozwiązanie wykorzystujące ciepło atmosferyczne do ogrzewania wody, która następnie zasila system grzewczy budynku. W porównaniu do tradycyjnych systemów opartych na paliwach kopalnych, technologia ta znacząco ogranicza emisję CO₂ i wpływ na środowisko.

Panasonic wprowadził swoje pompy ciepła Aquarea do europejskich domów już w 2008 roku, wykorzystując wiedzę zdobytą w dziedzinie nowoczesnych technologii grzewczych. Kluczową zaletą pomp Aquarea jest ich niezawodność i efektywność nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Dodatkowo, w maju 2023 roku Panasonic jako pierwszy japoński producent zastosował w pompach Aquarea naturalny czynnik chłodniczy R290 o ultra-niskim potencjale ocieplenia globalnego – odpowiadając tym samym na europejskie wymogi ochrony środowiska.

Partnerstwo Panasonic i tado° to dowód na to, że innowacyjne technologie i odpowiedzialność ekologiczna mogą iść w parze. Dzięki wspólnym działaniom obie firmy mają szansę przyspieszyć transformację energetyczną w europejskich domach i wpłynąć na obniżenie emisji CO₂ w regionie.

(*1) Na podstawie badań wewnętrznych.

(*2) Na podstawie badania przeprowadzonego przez tado° w sierpniu 2024 roku.

■ Przegląd inwestycji

Nazwa firmy tado°GmbH
CEO Philip Beckmann
Co-founder & CPO Christian Deilmann
Rok założenia 2011
HQ Munich, Germany
Specyfika działalności Rozwój, produkcja i sprzedaż inteligentnych termostatów, usługi subskrypcyjne wspierające redukcję zużycia energii za pomocą aplikacji mobilnych oraz sprzedaż taryf dynamicznych
Kwota inwestycji EUR 30,000,000
Termin zakończenia By end of Apr’25

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media