Paweł Marchewka – 5 szybkich pytań do jednego z najbogatszych Polaków [SPECJALNIE DLA BRIEF.PL]
Paweł Marchewka jest polskim przedsiębiorcą, założycielem i dyrektorem generalnym firmy Techland. Od ponad 30 lat z sukcesem rozwija polskie studio developerskie, które jest jednym z czołowych producentów gier AAA na świecie. Techland zbiera prestiżowe nagrody na najważniejszych wydarzeniach i konkursach branżowych. Najsłynniejsza produkcja studia, Dying Light, pierwszoosobowa gra RPG osadzona w otwartym świecie, jest jednym z bestsellerów światowego rynku gamingu i zgromadziła ponad 25 milionów graczy - część druga, Dying Light 2 Stay Human, wydana w lutym 2022 roku, była na szczycie listy życzeń Steam przez większość miesięcy przed premierą. Paweł Marchewka jest aktywnie zaangażowany w proces tworzenia gier Techlandu, wspierając zespół.
Jest laureatem wielu nagród, w tym Nagrody im. Jana Wejcherta przyznawanej przez Polską Radę Biznesu za wybitne osiągnięcia w biznesie. Jest miłośnikiem sportów wodnych i biegowych, trenował Krav Magę. W ostatnich dniach mieliśmy szansę zadać kilka szybkich pytań twórcy firmy Techland o jego pasje, plany na przyszłość i pozycję polskiego gamingu na arenie międzynarodowej.
Wywiad z jednym z polskich miliarderów zaczęliśmy pytaniem o źródło jego fascynacji światem gier i technologii.
Przyszłość Techlandu zastanawia wszystkich fanów tego studia, co dalej czeka firmę Marchewki po sukcesie jakim był Dying Light 2? Już teraz Techland jest globalnie znanym i ważnym producentem gier AAA. A polisą na przyszłość firmy i jej dzieł ma być specjalizacja w grach open-world, które gwarantują wiele godzin rozrywki i realny wpływ na świat gry.
BRIEF: Dlaczego wszedłeś w gaming?
Paweł Marchewka: To pasja jeszcze z dzieciństwa. Jako nastolatek, robisz to co lubisz. A że chciałem też szybko się usamodzielnić, to połączyłem te dwa elementy.
BRIEF: Dlaczego Polacy są w tym dobrzy?
PM: Prosta odpowiedź, to nasze wysokie umiejętności IT. Ale w gamingu to za mało – tutaj trzeba też wielkich pokładów kreatywności, otwartej głowy, szukania nowych dróg.
BRIEF: Plany na Techland, co dalej?
PM: Dalej więcej tego samego, tylko jeszcze lepiej. Jesteśmy liczącym się globalnie producentem w branży gier AAA. Nasze gry to open-world, czyli wielogodzinna rozrywka i maksymalny wpływ graczy na kształtowanie świata i zadań.
BRIEF: Co robisz, że Ci się ciągle tak chce?
PM: Pasja. Od tego się zaczęło i to mnie dalej trzyma. Bardzo mocno.
BRIEF: A co po pracy?
PM: Po pracy rodzina, sport i szukanie sposobów na relaks. Bo praca w gamingu to bardzo dużo wyzwanie i ważne, żeby „głowa” też miała czas odpowiednio odpocząć.