PepsiCo wyeliminuje plastik ze swoich opakowań
Do końca 2030 r. z opakowań chipsów, nachosów, napojów prawie całkowicie zniknie plastik. Taką decyzję podjęła spółka PepsiCo. Pozwoli to firmie na zredukowanie produkcji gazów cieplarnianych o 40% na tonę.
Zmiany obejmą takie marki jak Lay’s, Walkers czy Doritos. Opakowania popularnych przekąsek zostaną zastąpione plastikiem pochodzącym całkowicie z recyklingu. Do produkcji swoich opakowań PepsiCo używa elastycznych tworzyw sztucznych. Sprawia to, że ich paczki mają bardzo niski ślad węglowy i są bardzo skuteczne w utrzymywaniu świeżości. Dodatkowo, w 2022 roku marka zmieni butelki na pochodzące całkowicie w 100% z recyklingu.
Do ich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju możemy również zaliczyć finansowanie systemów zbiórki odpadów w Europie oraz inwestowanie w programy takie jak Flexible Plastics Fund czy polski ReFlex. Celem współpracy m.in. z rodzimą firmą jest zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów, takich jak folie po chipsach wysortowanych przez instalacje komunalne.
Producentom przekąsek zależy na budowaniu popytu na surowce z opakowań elastycznych pochodzących z recyklingu, by można je było szerzej wykorzystywać. PepsiCo również sprawdza nowe zastosowania opakowań pochodzących z recyklingu.