Pierwsza gra na Instagramie

17 września po raz pierwszy na Instagramie pojawiła się gra – quiz z wiedzy o sztuce współczesnej zorganizowany przez Zachętę – Narodową Galerię Sztuki. Akcja promuje wystawę konkursową Spojrzenia 2015. Nagroda, która przyznawana jest najlepszym polskim artystom młodego pokolenia. W grze wzięło udział kilkadziesiąt popularnych profili na Instagramie łącznie docierających do 130 tysięcy osób.

Quiz prowadzony był z instagramowego konta Zachęty (@galeria_zachęta). Zadaniem uczestników było udzielenie odpowiedzi na każde z ilustrowanych zdjęciem pytań. Każdej odpowiedzi był przypisany link do innego profilu na Instagramie, do którego użytkownicy byli przekierowywani po udzieleniu dobrej odpowiedzi. Zła odpowiedź prowadziła do konta z pytaniem bonusowym. Chętni mogli rozpocząć grę w dowolnym momencie, jednak udzielenie zbyt wielu odpowiedzi prowadziło do eliminacji z gry.

W grę włączyły się najpopularniejsze polskie profile mediów lifestylowych, np. K MAG, VICE, Label Magazine i instytucji kultury, m.in. MOCAK, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowe w Warszawie. W ciągu 12 godzin w akcji wzięło udział udział ponad 5 tys. osób. Jej łączny zasięg objął 130 tys. followersów. Założeniem gry jest jej krótkotrwałość związana z charakterystyką Instagrama.

::

Spojrzenia – Nagroda Deutsche Bank to najważniejsze w Polsce wyróżnienie w dziedzinie sztuk wizualnych. W tym roku zostanie przyznana już po raz siódmy. W piątce nominowanych znaleźli się Alicja Bielawska, Ada Karczmarczyk, Piotr Łakomy, Agnieszka Piksa oraz Iza Tarasewicz. Ich prace można już zobaczyć na zbiorowej wystawie w Zachęcie. Zwycięzcę poznamy podczas gali 22 października. Tradycyjnie przyznana zostanie także nagroda publiczności. Na swojego faworyta można oddać głos podczas zwiedzania konkursowej ekspozycji.

 ::

fot. Fotolia/BillionPhotos.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF