PIerwsza w Polsce kampania na YouTube w modelu RTB

Wystartowała kampania reklamowa na platformie DSP DoubleClick z placementami wideo na YouTube. Zdaniem jej twórców to pierwsza w Polsce kampania w tym serwisie w modelu RTB (Real-Time Bidding). Została ona przygotowana na zlecenie General Motors Poland właściciela marki Opel.

Celem kampanii jest zwiększenie zainteresowania potencjalnych nabywców Oplem Corsą Active w promocyjnej ofercie Opel Kredyt 4×25 proc.  Jednym z jej elementów jest 30-sekundowy spot wideo emitowany wyselekcjonowanym użytkownikom, którzy  znajdują się w grupie docelowej i byli w interakcji z serwisami WWW modelu Corsa Active. Youtube i spoty wideo mają pomóc zwiększyć liczbę konwersji i efektywność zgodnie z założonymi KPI.

– Połączenie reklamy wideo w internecie z nowymi możliwościami docierania do grup docelowych i targetowania powoduje, że jest ona coraz chętniej stosowana przez branże, które historycznie większość budżetów reklamowych kierowały do telewizji. Jest obecnie coraz częściej wykorzystywana przez reklamodawców, na co wskazuje już 65-proc. wzrost wydatków na ten typ reklamy w 2012 roku – mówi Paweł Laskowski, managing director Amnet Polska, lokalnego oddziału Aegis Trading Desk, który wykorzystuje wiodące rozwiązania technologiczne do zakupu mediów.

– RTB to nowy sposób zakupu wideo na YouTube, serwisie, który odwiedza miesięcznie ponad 14 mln użytkowników w Polsce i miliard na całym świecie. Cieszę się, że za sprawą Amnet marka Opel jako pierwsza w Polsce emituje kampanię reklamową wideo w modelu RTB. Jestem pewien, że zachęci to kolejnych reklamodawców do skorzystania z takiego modelu reklamy – komentuje Piotr Marzec, sales manager odpowiedzialny za DoubleClick w ramach Google.

Kampania potrwa do 16 sierpnia br., a jej efektywność będzie oceniana / badana w skali miesiąc do miesiąca.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF