Piwa promowane etycznie

2 854

W II kwartale br. branża piwowarska wyemitowała łącznie 455 nowych przekazów reklamowych, z których żaden nie naruszył zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

Instytut Monitorowania Mediów poddał analizie wszystkie nowe przekazy reklamowe, które pojawiły się w mediach oraz w outdorze w okresie 1 kwietnia – 30 czerwca br., czyli 50 reklam prasowych, 127 internetowych, 198 telewizyjnych, 28 radiowych oraz 52 outdoorowych.

Z raportu przygotowanego przez IMM wynika, że komunikaty reklamowe branży piwowarskiej zostały sformułowane w jasny, zrozumiały i łatwy do odczytania przez odbiorców sposób, a większość spotów reklamowych firm zrzeszonych w związku Browary Polskie – Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska – została opatrzona znakami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”.

– Brak zastrzeżeń natury etycznej do naszych reklam emitowanych w „najgorętszym” pod względem sprzedaży okresie roku świadczy najlepiej o silnym poczuciu obowiązku branży piwowarskiej w zakresie uczciwej i etycznej reklamy, niepodlegającym zmianom podyktowanym sezonowością – komentuje Danuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.

:: ::

Wśród przeanalizowanych reklam znalazły się zarówno te komunikujące sponsoring imprez sportowych i muzycznych, jak i przekazy promujące produkty. Większość reklam produktowych stanowiły przekazy informujące o wprowadzanych przez producentów nowościach rynkowych, takich jak piwa smakowe.

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej