Platige Image stworzyło dwie animacje z utytułowanymi olimpijkami

Platige Image wyprodukowało dwie krótkometrażowe animacje będące częścią antologii „VS Series”, stworzonej na potrzeby kampanii #ChangeDestiny dla japońskiej marki SK-II. Bohaterkami filmów wyreżyserowanych przez Damiana Neonowa i Bartka Kika zostały tenisistka stołowa Kasumi Ishikawa, medalistka igrzysk olimpijskich (Londyn 2012r., Rio 2016r.) oraz Liu Xiang, rekordzistka świata w pływaniu na 50m stylem grzbietowym. Piotr Sikora (CEO) oraz Jarosław Sawko (Chairman) z Platige Image, są laureatami drugiej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Artyści ze studia Platige Image przygotowali dwie z sześciu animacji będących częścią antologii „VS”, to mieszanka live-action i animacji, obejmującą różne stylizacje. Każdy z filmów opowiada o wyzwaniach z jakimi muszą mierzyć się sportsmenki Oprócz Platige Image przy antologii pracowały wielokrotnie nagradzane studia: Imaginary Forces, Passion Pictures i C3, a partnerem kreatywnym był WPP Agencies Grey i Mediacom. Ścieżkę dźwiękową przygotowali między innymi John Legend (VS Trolls) i Lexie Liu (VS Obsession).
https://youtu.be/YKsDYz-8GhE
Oba filmy są hybrydowym połączeniem live-action i animacji, a to sprawiło, że artystycznie mogliśmy poruszać się jednocześnie w dwóch kierunkach. W trakcie produkcji antologii współpracowaliśmy z artystami z niemal każdego zakątka globu, w tym Japonii, Malezji, Francji, Rosji, Włoch i RPA. Każdy element tej układanki musiał być dobrany tak, aby efekt końcowy idealnie odpowiadał potrzebom klienta.Robert Stasz, CG producerChcieliśmy pokazać niesamowite historie naszych sportowców w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie robiono, poprzez piękne połączenie animacji i live-action. Praca z Platige Image przy ich tworzeniu była dla mnie absolutnym zaszczytem, a efekt finalny jest po prostu kinowym arcydziełem.Siddika Dehlvi, Executive Creative Business Director
VS Pressure
Animowana sekwencja filmu rozgrywa się w wyobraźni bohaterki, a sama animacja to pryzmat, przez który chcieliśmy pokazać istotę emocji. Skupiliśmy się bardziej na budowaniu nastroju miejsca, niż na jego szczegółowej rekonstrukcji. W naszym filmie tło jest w ciągłym ruchu, ewoluuje i przekształca się w synergii z nastrojem poszczególnych scen. Każdy występujący w filmie element wizualny został przez nas użyty po to, żeby zbudować mocny i emocjonalny przekaz, w którym nawet perspektywa optyczna i kolory są aktorami odgrywającymi swoją rolę.Damian Nenow, reżyser filmu
Stylizowana estetyka filmu dała nam możliwość swobodniejszego wykorzystania koloru. Włożyliśmy dużo pracy w stworzenie tak zwanego kolor skryptu (color keys), dzięki któremu mieliśmy pewność, ze kolory współgrając z narracją wywołują określone emocje, a każda scena ma odpowiedni ton.Kamil Murzyn, dyrektor artystyczny

To była nie tylko świetna zabawa, ale i dość efektywne rozwiązanie. VR pozwala na malowanie w 3D, bez ograniczeń powierzchni dwuwymiarowego płótna. To bardzo organiczny proces, a wykorzystanie tej technologii było dla nas przełomowe. Rezultatem spędzenia w goglach VR 2-3 godzin, był komplet funkcjonalnych concept artów.Damian Nenow, reżyser filmuSkala tego projektu była po prostu olbrzymia. Kręciliśmy ze wspaniałą ekipą z Tokio, z agencją i zespołami kreatywnymi oraz produkcyjnymi z Londynu i Japonii, z naszymi reżyserami i operatorem z Polski. Sama logistyka i produkcja całego przedsięwzięcia były po prostu oszałamiające.Artur Zicz, producent wykonawczy
VS Obsession
https://youtu.be/gqVryC4Rw9Y
To bardzo emocjonalna i osobista historia. Podróż Liu Xiang prowadzi ją przez radość, ciekawość, irytację, smutek i przerażenie, zanim ostatecznie odnajdzie w sobie siłę by stać się bohaterką. Historia musiała być jasna i zrozumiała, dlatego dużo czasu poświęciliśmy na odpowiednie przekazanie emocji postaci. Zależało nam również na tym, aby samo środowisko opowiadało historię, pracowaliśmy więc z symbolami i metaforami, które przekazują emocje na innym, wyższym poziomie.Bartek Kik, reżyser

Stworzenie realistycznej postaci ludzkiej zawsze wymaga wielkiej uwagi, szczególnie jeśli mówimy o rekordzistce świata, której twarz jest powszechnie znana. Przeszliśmy przez długi proces udoskonalania modelu Liu Xiang, tak aby był rozpoznawalny, a jednocześnie pokazany w określonej stylistyce. Jeśli chodzi o samą mimikę twarzy, to musieliśmy zebrać możliwie jak największą ilość materiałów referencyjnych na temat prawdziwej Liu Xiang, aby nasi animatorzy mogli sprawić, by jej cyfrowa wersja „zachowywała się” w przekonujący sposóbŁukasz Nowicki, dyrektor artystyczny animacji
Globalne kampanie wymagają zaangażowania wielu osób, dlatego w tym przypadku tak istotna była odpowiednia komunikacja między klientem, zespołami kreatywnymi i produkcyjnymi, rozproszonymi po całym świecie. To bardzo ambitny projekt i cieszę się, że mogliśmy być jej częścią.
Justyna Supernak, producentka
Źródło: Platige Image