Płatne subskrypcje przyszłością social media
Płatne subskrypcje na niektórych portalach wydają się czymś zupełnie normalnym, z kolei na innych brzmią jak coś, co nie może zadziałać. Jak będzie z Instagramem i TikTokiem?
Twórcy internetowi mogą generować zarobki z wielu źródeł takich jak reklamy, materiały sponsorowane, sprzedaż własnych produktów oraz dotacji od widzów. Część platform oferuje również płatne subskrypcje dające dostęp do większej ilości treści lub dające szanse na lepszy kontakt z ulubionym influencerem. Informacje z ostatnich kilku dni zwiastują coraz większe rozprzestrzenienie się modelu abonenckiego w social mediach.
Jedną z platform, która ogłosiła chęć rozwijania nowej formy, wspierania twórców jest Instagram. Uruchomił testową funkcję subskrypcji dla wybranych 10 Amerykańskich twórców. Każdy z nich otrzymał możliwość włączenia funkcji oraz wybrania ceny miesięcznego abonamentu. Ta zaczyna się od 99 centów i stopniowo może być zwiększana do aż 99 dolarów. W ramach płatnego członkostwa użytkownicy będą mieli dostęp do treści zarezerwowanych jedynie dla subskrybujących takich jak specjalne live-y oraz stories. Pomimo iż funkcja testowana jest przez Amerykańskich twórców to skorzystać z niej można również w Polsce, a najniższy abonament oznacza wydatek 5 złotych miesięcznie.
Kolejną platformą, która zaczyna się interesować nowymi możliwościami, wsparcia twórców jest TikTok. Na ten moment mowa jednak o możliwości przekazywania datków aniżeli subskrybowaniu kanałów. Byłoby to więc rozwinięcie istniejącej już funkcji na platformie, w ramach której oglądający mogą wysyłać prezenty twórcom prowadzącym transmisję na żywo.
Czy oznacza to, że niedługo użytkownicy, aby czerpać w pełni z treści online, będą zmuszeni dołożyć do już długiej listy abonamentów kolejne pozycje?