Polska Agencja Prasowa uruchomiła nowy portal dla dziennikarzy i wydawców

PAP MediaRoom

15 października ruszył nowy portal Polskiej Agencji Prasowej, skierowany do dziennikarzy i wydawców – PAP MediaRoom (pap-mediaroom.pl). Publikowane w serwisie teksty, zdjęcia i wideo – dystrybuowane oraz tworzone przez PAP na zlecenie instytucji i firm – można pobierać i rozpowszechniać bezpłatnie w internecie, prasie drukowanej, radiu i telewizji.

Portal został zaprojektowany z myślą o potrzebach mediów,  poszukujących zarówno inspiracji do tworzenia własnych treści, jak i korzystających z gotowych materiałów multimedialnych.

Zależało nam na tym, aby dziennikarze czy blogerzy mogli znaleźć w jednym miejscu wszelkie informacje rozsyłane przez instytucje państwowe, organizacje i przedsiębiorstwa, jak również treści tworzone przez PAP w ramach projektów społecznych oraz komercyjnych.

Ryszard Niżewski, dyrektor Biura Produktów i Usług Medialnych PAP

Przez 7 dni w tygodniu na portalu publikowane są informacje prasowe organizacji i przedsiębiorstw, komunikaty instytucji państwowych i samorządowych oraz raporty spółek giełdowych i funduszy inwestycyjnych.

Portal prezentuje także materiały realizowane przez PAP wspólnie z partnerami, z zakresu nowych technologii, gospodarki i biznesu.

Na portalu udostępniane są również artykuły i multimedia tworzone – w ramach projektów finansowanych przez instytucje krajowe i międzynarodowe – przez zespoły dziennikarskie z portali tematycznych PAP: Nauka w Polsce, Serwis Zdrowie i Serwis Samorządowy.

Istotnym udogodnieniem dla wydawców jest fakt, że do tekstów publikowanych w serwisie MediaRoom dołączane są bardzo często zdjęcia, również do bezpłatnego wykorzystania wraz z informacją tekstową. Znajdą się tam fotorelacje z wydarzeń branżowych, kongresów ekonomicznych oraz konferencji i briefingów prasowych.
Na portalu można znaleźć również materiały wideo z najważniejszych wydarzeń gospodarczych czy debat branżowych. Publikowane są relacje z dyskusji na Forum Ekonomicznym, Kongresie 590, Europejskim Kongresie Gospodarczym, Europejskim Kongresie Finansowym.

W materiałach wideo wypowiadają się eksperci ze świata ekonomii, technologii, biznesu, a także lekarze, naukowcy, urzędnicy, politycy. Materiały wideo moPżna udostępniać w całości lub wykorzystać fragment w postaci wypowiedzi eksperta.

PAP MediaRoom jest także miejscem zapewniającym dostęp do transmitowanych online konferencji i briefingów prasowych oraz debat.

Portal PAP MediaRoom jest odświeżonym i wzbogaconym merytorycznie następcą serwisu CentrumPrasowe.pap.pl.

Obecnie nazwa Centrum Prasowe PAP wykorzystywana będzie wyłącznie jako branding usług konferencyjnych PAP – realizowanych zarówno w sali konferencyjnej siedzibie PAP przy ul. Brackiej 6/8 w Warszawie, jak i w formule online – ze zdalnym udziałem dziennikarzy i prelegentów.


Źródło informacji: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF