Pomorze rusza z projektem „Russian Friendly”

Produktowa kampania reklamowa w obwodzie kaliningradzkim, rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że obiekt jest przygotowany do obsługi Rosjan – to główne założenia projektu, który już od wiosny będzie promować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.

Projekt „Russian Friendly” jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie Pomorzem sąsiadów z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o małym ruchu granicznym (MRG), w obwodzie zapanowała moda na Polskę, a zwłaszcza na Pomorze.

Z projektu „Russian Friendly” mają skorzystać obiekty turystyczne, gastronomiczne, branża rozrywkowa, rekreacyjna, handlowa, kliniki zdrowia i urody, a także samorządy. Słowem wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.

Program „Russian Friendly” wypromuje w Rosji konkretne obiekty handlowe i produkty turystyczne Pomorza. Jego koordynacją zajmuje się Fundacja „Polska Friendly”, pomysłodawca projektu, przy wsparciu i zaangażowaniu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

– Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze. W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z  bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i „opakować” ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim – – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT).

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego o współpracy przy projekcie „Russian Friendly”. Od lewej: Artiom Bologov, prezes mniejszości rosyjskiej w Polsce, Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Maciej Rytczak, prezes fundacji „Polska Friendly”.

Stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany dlatego projekt zakłada wprowadzenie kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat „Russian Friendly” trzeba spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Ma to zagwarantować, że firma posługująca się znakiem „Russian Friendly” jest w pełni przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Obowiązkowe punkty to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku. Pozostałe wymagania można wypełnić dobrowolnie (są na stronie projektu russian-friendly.org.pl).

Nabór uczestników właśnie się rozpoczął i potrwa do końca lutego. Z początkiem marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal russian-friendly.pl. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan.

Informacje będą też promowane na portalu vkonakte.ru, rosyjskim odpowiedniku Facebooka. Dodatkowo w największych mediach kaliningradzkich 1 marca ruszy kampania reklamowa. Stanie się to na tydzień przed bardzo ważnym w Rosji Dniem Kobiet, który – jak pokazał ten rok – nasi sąsiedzi wykorzystują na rodzinne wyjazdy, głównie do Polski.

Od 10 grudnia na portalu kaliningrad.ru trwała akcja teaserowa zapowiadająca projekt. Na stronie pojawił się banner z pytaniem: „Czy wiecie, jakie miejsce na świecie jest najbardziej Russian Friendly?”. – Wszystkie akcje promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim w przyszłym roku będą prowadzone właśnie pod hasłem „Russian Friendly” – zapowiada Krystyna Hartenberger-Pater, PROT.

Punkt informacyjny projektu znajduje się w Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Szczegóły projektu dostępne są również na stronie www.russian-friendly.org.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF