Pop-up store Mercedesa

Warszawa jest pierwszym miastem na świecie, w którym Mercedes-Benz uruchomił nowy model marketingowy. Na Powiślu powstał pawilon typu pop-up store.

Mercedes-Benz opracował plan rozwoju do roku 2020. Jednym z jej elementów jest nowa strategia wzrostu w zakresie sprzedaży i marketingu „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience”. Jej najważniejsze obszary dotyczą działań w zakresie marketingu i sprzedaży oraz obsługi klientów w segmencie premium.

W ramach nowej strategii firma tworzy tymczasowe pawilony (pop-up stores) w centrum miast, które mają pomóc w dotarciu do potencjalnych klientów.

Warszawa jest jednym z dwóch, obok Hamburga, miast pilotażowych projektu. Warszawska Stacja Mercedes przez trzy miesiące ma wzbogacać ofertę kulturalną Powiśla. Na powierzchni ponad 200 mkw. znajdują się: kawiarnia z tarasem, kącik dla dzieci, przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże oraz koncerty otwarte dla szerokiej publiczności. Zapewniony jest także bezpłatny serwis rowerowy, można poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower – smart e-bike. Przestrzeń Stacji Mercedes to także miejsce prezentacji samochodów – m.in. kompaktowych modeli Klasy A i CLA.

– Nasza koncepcja polega na wyjściu do klientów i spotykaniu się z nimi w ich naturalnym otoczeniu. Jak się okazuje to świetnie działa – w ciągu 10 pierwszych dni działalności Stację odwiedziło ponad 3 tys. gości – mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. – W tym czasie odbyło się ponad 80 jazd testowych różnymi modelami Mercedesa, co  stanowi 30 proc. więcej jazd testowych niż w analogicznym okresie w firmowym salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Daimlera 1. Wybór Warszawy świadczy o tym, że koncern Daimler AG dostrzega dynamiczny rozwój Polski i jej stolicy – dodaje Kowollik. Projekt w Niemczech ma być wdrożony jeszcze w tym roku.

 

Inicjatorem i sponsorem projektu Stacja Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa przy współpracy z Fundacją Bęc Zmiana, Grupą Warszawa oraz warszawską pracownią projektową WWAA. Program Stacji opracowany został przez Mercedes-Benz, Grupę Warszawa i Fundację Bęc Zmiana.

Stacja Mercedes znajduje się na rogu ul. Kruczkowskiego i al. 3 Maja w Warszawie.

Mobilni sprzedawcy

Strategia „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” zakłada również działanie mobilnych sprzedawców. Specjalnie wyszkoleni doradcy wykorzystujący mobilny internet służą informacją i pomagają potencjalnym klientom konfigurować pojazdy oraz umawiać jazdy testowe. Mobilny asystent sprzedaży to nowy profil zawodowy Mercedes-Benz. W ten sposób marka chce dostosować się do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb klientów. Pierwsi mobilni asystenci są już do dyspozycji klientów właśnie w Stacji Mercedes.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF