Grzechy e-biznesu – jakie błędy prawne mogą utopić Twój internetowy biznes?
Z początkiem 2021 r. wchodzą w życie przepisy wprowadzające (w określonych przypadkach) ochronę dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, która do tej pory przysługiwała jedynie konsumentom. To bardzo istotna zmiana dla całej branży e-commerce.
W ramach webinaru omówione zostaną zagadnienia szczególnie istotne dla branży e-commerce związane z ostatnimi zmianami w prawie.
W ramach webinarium wyjaśnimy następujące zagadnienia:
Jak ocenić czy mamy do czynienia z „przedsiębiorcą-konsumentem”?
Jakie prawa mu przysługują?
Na co zwrócić uwagę przygotowując regulamin sklepu lub portalu internetowego?
Tych jak i wielu innych uprawnień nie posiadały osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą w przypadku dokonania zakupu „na firmę”. Od 1 stycznia 2021 r. sytuacja ta uległa zmianie – niektóre prawa przysługujące konsumentom przyznano również osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą w przypadku zawarcia przez te osoby „umów bezpośrednio związanych z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umowy wynika, że nie posiadają one charakteru zawodowego dla tych osób”.
Podczas webinaru postaramy się wyjaśnić, co kryje się pod niejasnymi pojęciami wprowadzonymi przez nowe przepisy, takimi jak: „bezpośredni związek umowy z działalnością” oraz „brak charakteru zawodowego umowy”. Opowiemy również jakie nowe prawa przysługują przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i na jakie zmiany musi przygotować się branża e-commerce.