Publikacja: Rzeczywistość e-commerce z perspektywy sklepów internetowych

127

Rozwój rynku e-commerce przyśpiesza jak nigdy dotąd. Potwierdzają to liczne wyniki aktualnie prowadzonych badań i analiz, dzięki którym możemy bliżej poznać sytuację branży. Różnego rodzaju raporty przedstawiają rzeczywistość e-handlu za pomocą liczb – to na ich podstawie często powstają poradniki dla osób pracujących w e-commerce. Warto również poznać inną perspektywę, czyli rzeczywistość przedstawioną w oparciu o doświadczenia i odczucia. Zgłębienie i zrozumienie co myślą na dany temat właściciele e-sklepów, kadra zarządzająca oraz eksperci jest równie ważne i może prowadzić do ciekawego dialogu między wszystkimi stronami zaangażowanymi w rozwój e-commerce. Eactive jest partnerem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Opinie CEO, dyrektorów i menedżerów e-sklepów mogą inspirować

Firma EACTIVE, która świadczy usługi z obszaru digital marketingu dla branży e-commerce postanowiła zapytać kilkunastu przedstawicieli sklepów internetowych, jakie mają zdanie na temat obecnej sytuacji. Stworzona publikacja “Rzeczywistość e-commerce z perspektywy sklepów internetowych” ma na celu zachęcenie właścicieli i specjalistów pracujących w sklepach online do przedstawienia swoich opinii o bieżącej kondycji rynku e-handlu. Wypowiedzi właścicieli, dyrektorów i menedżerów mogą stanowić ciekawe źródło inspiracji dla branży e-commerce oraz firm, które wspierają jej rozwój. Zachęcamy do przeczytania publikacji, którą można pobrać w tym miejscu. W opracowaniu EACTIVE znajduje się 15 ciekawych odpowiedzi przedstawicieli sklepów internetowych na pytanie “Co jest największym problemem, a co największą szansą dla branży e-commerce w 2021 roku i dlaczego?” W publikacji wypowiadają się:

● Dariusz Jurgielewicz, Menedżer ds. Rozwoju E-commerce – Leroy Merlin Polska
● Joanna Nawrocka, Head of E-commerce – Nestle Nespresso
● Marlena Zielińska, E-commerce Manager – Organique.pl
● Michał Ptak, Head of Digital Marketing and Online Sales – Samsung Electronics
Polska
● Mirosław Mikołajczak, CEO – Selsey.pl
● Jakub Pokorski, Wiceprezes Zarządu – Extrakominki.pl
● Mariusz Serafin, Director of Marketing and E-commerce – Lancerto.com
● Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce – Lantre.pl
● Maciej Wójcik, Dyrektor E-commerce – Spokey.pl
● Krzysztof Rogalny, Head of Development & Technology – TIM S.A.
● Grzegorz Kołodziej, Managing Director – Apetete.pl
● Marcin Janczewski, CEO – Drtusz.pl
● Tomasz Zaród, CEO – Krainaksiazek.pl
● Karol Wilczko, Board Member – Szkla.com
● Marek Klimas, Specjalista ds. E-commerce – Madex – tapetydekoracje.pl

targi plenerowe zoo market

Liczby sugerują ciągły wzrost rynku e-commerce

Według analizy przeprowadzonej przez PwC rynek e-commerce za 5 lat będzie wart 162 mld zł. Biorąc pod uwagę, że w 2020 roku wartość tego rynku była na poziomie 100 mld zł, średni roczny wzrost wynosić będzie 12%. Przed branżą stoi więc wiele możliwości, ale i wyzwań. Utrzymywanie rozwoju rynku e-handlu na najwyższym poziomie to ogrom pracy, a pomóc w tam mają m.in. specjalnie dedykowane poradniki. Przykładowo w marcu 2021 opublikowany został raport “Co (u)gryzie e-commerce?”, stworzony przez Izbę Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute. Raport skupia się na problemach e-commerce, które wskazują internauci podczas badania. Można w nim znaleźć wiele ciekawych informacji, dzięki którym branża może lepiej sprostać wymaganiom konsumentów. Dzięki właśnie takim przedsięwzięciom możemy dowiedzieć się co myślą klienci e-commerce.

Eactive
Źródło: Eactive

Synergia danych i odczuć spowoduje lepsze zrozumienie rynku e-commerce

Właściciele, dyrektorzy, menedżerowie sklepów internetowych mają niełatwe zadanie, by sprostać wysokim wymaganiom konsumentów, dostosować się do zmian na rynku, specyfiki swojej konkretnej działalności oraz dużej konkurencyjności. Z drugiej strony stoją przed nimi wielkie możliwości rozwoju związane z postępem technologicznym. Rozwój e-commerce jest w rękach całej branży, czyli e-sklepów, dostawców aplikacji, usług (np. specjalistów ds. logistyki zaopatrzenia) oraz oczywiście kupujących. Niezwykle pomocne przy pielęgnowaniu tego rozkwitu są dane i statystyki, ale też doświadczenia i odczucia osób pracujących w tej branży. Warto aby każda ze stron e-handlu, czy jest to B2C, B2B, C2C słuchała siebie nawzajem, a możliwe, że również dzięki temu tempo wzrostu e-commerce będzie przybierało na sile.

Eactive baner

Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: Eactive

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej