PZL planuje rozwój i zmiany
Agencja reklamowa PZL wprowadza kilka zmian w strukturze agencji zarówno od strony działów operacyjnych, jak również w zakresie działu kreacji.
Ostatnie dwa lata to bardzo intensywny czas. Poza codzienną pracą dla naszych Klientów uczestniczymy w wielu przetargach, staramy się zwiększać portfolio obsługiwanych marek i poszerzać zakres naszych kompetencji. Pracy i wyzwań jest coraz więcej. To powoduje, że musimy wzmocnić nasz zespół kolejnymi osobami, które pomogą nam odpowiadać na codzienne wyzwania, a pierwszym, najważniejszym krokiem będzie reorganizacja agencji i zmiany w jej strukturze.
Potrzebujemy osoby, która jako Associate Creative Director obejmie nadzór nad częścią Klientów agencji i będzie wspierać Kota i Iwo w zarządzaniu działem kreacji, a mnie w zarządzaniu i planowaniu zadań dla zespołów kreatywnych, wykorzysta też swoje doświadczenie w pracy nad strategią rozwoju i kompetencji PZL. Tę rolę od stycznia objął Dominik Turek – posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w reklamie, w tym jako Dyrektor Kreatywny w agencjach interaktywnych, a od ponad 6 lat Senior Art Director i Creative Supervisor w PZL.
Michał Nadgrodkiewicz, dyrektor zarządzający PZL i Buzzgrow
Planowane zmiany w agencji mają służyć dalszemu jej rozwojowi, a w żaden sposób nie mają zmieniać podstawowych wartości, na których oparta jest działalność PZL. Kot Przybora i Iwo Zaniewski nadal będą pełnić rolę dyrektorów kreatywnych, wciąż pracować będą aktywnie dla swoich Klientów i czuwać nad wyjątkowym charakterem i nastrojem realizowanych w PZL projektów.
Jednocześnie w procesie rozwoju PZL pomagać będzie Tytus Klepacz, który w styczniu, jako Digital & Concept Consultant, dołączył do zespołu agencji. Wcześniej jako copywriter i dyrektor kreatywny pracował m.in. w 180 Heartbeats, DDB, Ogilvy czy JWT Dubai, a w międzyczasie aktywnie działa w zarządzie KTR oraz jako konsultant w Facebook Creative Council EMEA. Tytus będzie wspierać cały zespół PZL w stałym rozbudowywaniu kompetencji digitalowych, jednocześnie pogłębiając integrację usług PZL z digitalową spółką córką – agencją Buzzgrow.
Również w ramach struktury Client Service zachodzi kilka zmian. Magda Sobota, dotychczasowy wieloletni Group Account Director, przejmuje zarządzanie pracą całego działu i od stycznia jako Client Service Director opiekuje się wszystkimi Klientami agencji. Jednocześnie Przemek Wachowski, dotychczasowy Group Account Director, zmienia stanowisko i jako Business Development Director odpowiada odtąd za rozwój biznesu agencji. Natomiast na stanowisko PR & Project Managera dołączyła Monika Chludzińska, która odpowiada za komunikację Grupy PZL i współpracę z mediami a także realizuje projekty wewnętrzne i dla Klientów obu agencji.
Ponadto w ramach najważniejszych celów na najbliższe 3 lata, poza rozwojem agencji PZL oraz digitalowej agencji Buzzgrow, PZL powraca do realizacji projektów z zakresu designu, identyfikacji i projektowania opakowań, w którym to obszarze działał przez wiele lat, z wieloma sukcesami. Za rozwój tej części biznesu, jako Head of Design, będzie odpowiadać Hubert Barczak, dotychczas pracujący w PZL jako Art Director. Poza tym to designer z wieloletnim stażem, projektant ubioru, wydawnictw muzycznych a w międzyczasie juror w Papaya Young Directors. Poza obszarem projektowania opakowań oraz identyfikacji wizualnej marek Hubert będzie rozwijać struktury agencji w zakresie designu i produkcji contentu (wideo, animacje, social media itp.).
Jednocześnie, w ramach swojego działu strategii, PZL pełni również rolę konsultanta strategicznego, realizując wiele projektów z zakresu doradztwa i consultingu strategicznego – od klasycznych procesów tworzenia marek, pozycjonowania i realizacji strategii komunikacji po rozbudowane projekty z zakresu NPD, analiz biznesowych, transformacji, adaptacji strategii biznesowych na strategie marketingowe i komunikacyjne.