...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków – podsumowanie słuchalności w 2021 roku [RAPORT]

Radio

W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.

W 2021 roku zasięg dzienny radia wyniósł 67,2%, co oznacza nieznaczną korektę, o -1,7 punktu proc., w stosunku do wyniku z roku 2020 roku. Ten niewielki spadek należy wiązać z kilkoma czynnikami – ogólnym spadkiem konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych czy przeciągającym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów. Radio mierzy się też z konkurencją w postaci innych mediów audio, w tym podcastów, które znacząco zwiększyły swój zasięg w ub.r. (ale w Polsce największymi producentami i dostawcami podcastów są grupy i rozgłośnie radiowe).

W 2021 roku we wszystkich grupach wiekowych radio notowało bardzo wysoką słuchalność tygodniową, na poziomie 85-92%. Najwyższą słuchalność radio ma wśród osób dorosłych, ale nawet wśród młodych, w wieku 15-24 lata, zasięg tygodniowy przekracza 85%.

W minionym roku wzrost słuchalności widać w miesiącach letnich, co można wiązać z powrotem Polaków do tradycyjnego sposobu życia i pracy po okresie ograniczeń związanych z przemieszczaniem się poza domem. Obostrzenia zostały poluzowane od maja 2021, rozpoczęły się samochodowe wyjazdy na wczasy, wakacje i weekendy – auto jest tym miejscem, w którym radia słucha najwięcej Polaków, co mogliśmy wyraźnie obserwować we wzroście zasięgu.

Na wysokim poziomie pozostaje średni czas słuchania – 4 godz. i 19 min. Prawie co trzeciego odbiorcę mnożna zaliczyć do grupy heavy userów radia – osób, które mają włączony odbiornik przez co najmniej 6 godzin dziennie.

Najpopularniejsze są w Polsce rozgłośnie komercyjne, których udział w czasie słuchania wynosi aż 85%.

Oprócz stacji mainstreamowych, nadających w formacie AC, bardzo popularne są rozgłośnie wąsko sformatowane, które codziennie gromadzą blisko 12-milionowe audytorium.

RAPORT


źródło: I Love Radio

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF