Raport Focus Telecom – B2B ery cyfrowej. Trendy i rozwiązania dla nowoczesnego biznesu

96

Postępująca cyfryzacja wpływa na coraz więcej obszarów naszego życia. Nie omija rzecz jasna także branży B2B, która sama w sobie jest jednak stosunkowo „trudna”, pod względem złożonych procesów, zachodzących na drodze relacji między firmą a Klientem, który w tym wypadku także jest firmą.

Nowe technologie wprowadzają nas więc do ery cyfrowej, która wywołała swojego rodzaju rewolucję społeczną. W poniższym wydaniu postanowiliśmy wspólnie z największymi graczami branży B2B zastanowić się nad przyszłością biznesu i jak mogą na niego wpłynąć nowe technologie.

Postaraliśmy się odpowiedzieć na nurtujące pytania branży. W celu analizy wpływu nowoczesnych narzędzi technologicznych na biznes Piotr Matysik, Prezes Zarządu Marketplanet opowie o platformie zakupowej – czy jest to wciąż trend, czy już niezbędny kierunek rozwoju? Bardzo istotnym kierunkiem rozwoju branży zakupów B2B jest tworzenie i rozwijanie kompleksowych platform dla dużych klientów komercyjnych. Rozwiązań, dzięki którym mogą one sprawnie przeprowadzać cały proces zakupowy – od zbadania potrzeb wewnętrznych, poprzez zapotrzebowania, wybór sprawdzonych dostawców, akceptacje, kupno i płatności.

Maciej Pokrzywiński, Dyrektor Generalny IT Company wykaże zaś, że IT napędza obecnie biznes.  Nowoczesne technologie niosą też ze sobą jednak zagrożenia, którym należy przeciwdziałać. Koncentrując się na zapewnieniu bezpieczeństwa swoim danym, można szybko zniwelować skutki ataku i walczyć ze złośliwym oprogramowaniem  u źródła. Systemy DLP (Data Loss Prevention) zapobiegające utracie danych, rozwiązania UTM do zabezpieczania sieci oraz systemy MDM (Mobile Device Management) do kontroli i zdalnego zarządzania urządzeniami mobilnymi, to ciekawe rozwiązania, które już funkcjonują na rynku i wspierają przedsiębiorców w ochronie firmowych zasobów.

Natomiast Agnieszka Zawadka, Chief Marketing Officer z Livespace udowodni, że Transformacja cyfrowa jest przyszłością sprzedaży. Jeśli dostawcy naprawdę chcą się wyróżnić poprzez podejście do sprzedaży, to muszą położyć większy nacisk na 4 kluczowe aspekty: poprawę rzetelności i dotrzymywanie obietnic (61% nabywców tak uważa), dbałość o lepszą znajomość potrzeb (56%) i biznesu klienta (52%), spójność w tym, co się obiecuje (25%).(Źródło: Raport Livespace, „Co się naprawdę liczy w sprzedaży B2B” 2018).

Innowacje nie mogą jednak być pozbawione pierwiastka humanistycznego, dlatego w wydaniu zastanawiamy się także nad komunikacją, o czym tekst napisali  Marcin Pieniążek, Specjalista Skoncentrowany na Komunikacji z Tide Software. Aktualność danych kontaktowych – zmiana numeru nie jest trudnym procesem. Właśnie dlatego w bazach pojawia się coraz więcej rekordów, w których podany numer jest permanentnie niedostępny. Z naszego raportu wynika, że aż 11% kontaktów w bazie firm windykacyjnych to numery nieaktywne. (Źródło: Raport Tide Software, “Dodzwanialność w branży finansowej” 2019).

Innym aspektem połączenia humanizmu i cyfryzacji są relacje z Klientem, o czym wypowiedziała się Agata Ludwikowska, Content Project Manager z Focus Telecom. Klienci B2B zachowują się mniej impulsywnie, bo spoczywa na nich większa odpowiedzialność. Często mają bardzo rozwiniętą wiedzę na temat produktu, czy usługi, która ich interesuje.Znają sytuację na rynku, umieją dobrze negocjować warunki i dają sobie więcej czasu na podjęcie decyzji.

Więcej informacji można uzyskać pod linkiem. Zapraszamy do lektury!

Pobierz Pełny Raport