Raport IBM o cyfrowej przyszłości firm i miast

IBM przedstawił wstępne globalne wyniki badania C-Suite 2013, w którym pokazuje jak do big data i innych technologicznych trendów podchodzą top menedżerowie. Niedługo zostanie także opublikowana polska edycja tego researchu.

Według IBM cztery podstawowe trendy wokół, których będzie rozwijał się biznes, ale także wpłyną na ewolucję miast, to: big data, social media, cloud computing i mobile.

Jak te trendy postrzegają top menedżerowie? 71 proc. CIO ankietowanych w badaniu C-Suite twierdzi, że komunikacja firm ewoluuje z modelu „jeden do wszystkich” do bardziej zindywidualizowanego przekazu, a 64 proc. CMO chce i uważa, że ma możliwość, docierać z bardzo dokładnie spersonalizowaną ofertą do swoich klientów.

Z drugiej strony, według IBM jedynie jedna na pięć firm potrafi wykorzystywać big data w swojej codziennej działalności. Co więcej, jedynie 34 proc. organizacji dokładnie wie kim są ich klienci.

Jak zapowiedział Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie, jesienią poznamy wyniki badania C-Suite, które zostało przeprowadzone wśród polskich menedżerów. Ciekawe, jak zarządzający polskimi firmami zapatrują się na big data, social media, cloud computing i mobile?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF