Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Kolejne marki z aktywnościami w esporcie. Giganci świata gamingu zarabiają setki milionów. Wpływ pandemii na wydarzenia esportowe. Film fabularny. Polacy z sukcesami na EU Masters. Przegląd wydarzeń z ostatnich dni.
Red Bull z globalnymi i lokalnymi aktywnościami w Counter-Strike Global Offensive
Red Bull zintensyfikował działania w esporcie i wystartował z dwoma inicjatywami. Poprzez platforme FaceIt uruchomił Red Bull Flick, czyli turniej 2na2 w grze Counter-Strike, który daje amatorom na całym świecie szansę zmierzenia się z najlepszymi zawodowymi graczami na niestandardowych mapach z brandingiem Red Bulla, przygotowywanymi specjalnie na tę okazje. To pierwsze globalne wydarzenie Red Bulla w świecie Counter-Strike, a kwalifikacje krajowe sa już otwarte.
Red Bull w Polsce wspólnie z Polsat Games wystartował również z inicjatywą Red Bull Solo Q, gdzie zawodnicy będą brali udział w pojedynkach 1 na 1 w grze League of Legends.
Activision Blizzard +505MLN USD, Electronic Arts +418MLN USD
Najwięksi producenci gier raportują rekordowe wyniki. Electronic Arts zaraportowało 418 milionów dolarów zysku, przy 1,39 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Activision Blizzard natomiast zaraportowało 505 milionów dolarów zysku, przy 1,79 miliarda obrotu w ostatnim kwartale. Na wynik tej drugiej firmy ogromny wpływ miała premiera Call od Duty: Warzone, której premiera miała miejsce 10 marca i do dzisiejszego dnia zgromadziła 60 milionów graczy. Gra została wypuszczona w modelu free to play z mikropłatnościami za skiny czy inne dodatki, bez wpływu na performance gry.
ESL oraz DreamHack na wyłączność z Twitchem

Liderzy na rynku turniejów esportowych – ESL oraz DreamHack podpisują umowę o transmisjach na Twitchu. Zgodnie z umową, transmisje cyfrowe na żywo w języku angielskim z najważniejszych rozgrywek będą dostępne wyłącznie na Twitchu. W ramach kontraktu największe rozgrywki e-sportowe organizowane przez ESL i DreamHack, będą transmitowane na żywo wyłącznie na platformie Twitch w 2021 i 2022 roku. Nie dotyczy to cyfrowych partnerów telewizji linearnej. W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games W Polsce turnieje ESL Pro Tour transmituje Polsat Games.
AGO Rogue i K1CK Neosurf z awansem do playoffów European Masters
Oba zespoły po dwóch tygodniach zmagań zapewniły sobie awans do playoffów Mistrzostw Europy League of Legends. Zarówno AGO Rogue, jak i K1CK Neosurf zajęły drugie miejsce w swoich grupach. W ćwierćfinale AGO Rogue pewnie pokonało niemieckie mousesports i zdążyło już się zameldować w półfinale rozgrywek. Z kolei K1CK Neosurf dziś o 19tej zmierzy się z GamersOrigin z Francji.
Kolejne reakcje ESL, Epic Games, DreamHack, PUBG na pandemie
DreamHack przesuwa i odwołuje kolejne wydarzenia w Counter-Strike i innych tytułach. Trzy zaplanowane na rok 2020 turnieje z cyklu DreamHack Open (Valencia, Montrael, Hyderabad) zostaną rozegrane w Internecie. Organizatorzy wciąż liczą na możliwość zorganizowania fizycznych eventów w Rotterdamie (październik, Holandia), Jönköping (listopad, Szwecja) i Madrycie (grudzień, Hiszpania). Wydarzenia planowane w Dallas (Maj) i Sztokholmie (Czerwiec) zostały odwołane.
Epic Games odwołuje Mistrzostwa Świata w Fortnite. Rok temu pula nagród w tych rozgrywkach wyniosła 30 milionów dolarów, a zwycięzca stał sie bogatszy o 3 miliony dolarów. Mistrzostwa Świata odbędą się w 2021 roku. Do tego czasu zawodnicy będą rywalizować w zmaganiach online.
ESL One Cologne, jeden z najważniejszych turniejów Counter-Strike w globalnym kalendarzu odbędzie się bez udziału publiczności. Zmagania odbędą się pod koniec sierpnia za zamkniętymi drzwiami przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa.
W partnerstwie z ESL, PUBG Mobile League przenosi się w całości do internetu. Zmagania rozpoczną się w czerwcu. Ten niezwykle popularny battle royal największe grono odbiorców ma na urządzeniach mobilnych. Zawodnicy będą rywalizować o łączną pulę 5 milionów dolarów, którą wydawca przeznaczył na tę grę w 2020 roku.
Globalna federacja esportu ujawnia dalsze plany rozwoju

Global Esports Federation ujawniła szczegóły odnośnie członków Komisji Zawodniczej. Przewodniczyć będzie Charmaine Crooks, pięciokrotna uczestniczka Igrzysk Olimpijskich i srebrna medalistka w sztafecie 4x400m z Igrzysk w Los Angeles, a jej zastępcą zostanie Koen Schobbers, były profesjonalny zawodnik esportowy. Globalna Federacja Esportowa rozpoczęła działalność w grudniu ubiegłego roku, aby stać się „globalnym organem zarządzającym” ekosystemem e-sportu, przy wsparciu chińskiego międzynarodowego koncernu Tencent.
Twitch przedstawia Esports Hub

Nie trzeba było długo czekać na odpowiedz Twitcha na działania konkurencji (w zeszłym tygodniu wystartował Popdog) i prezentuje Esports Hub. W jednym miejscu znajdą się wszystkie transmisje z turniejów, jak również transmisje profesjonalnych drużyn, czy indywidualnych zawodników. To świetne posunięcie, które powinno uczynić dostęp do transmisji esportowych jeszcze bardziej dostępnym i intuicyjnym.
Valorant z trybem rankingowym
W ostatnim tygodniu wystartował tryb rankingowy w nowej grze Riot Games – Valorant. Firma konsekwentnie stawia na esport i rywalizacje, a w ten sposób zamierza wzmocnić rywalizacje w tej aspirującej do grona najważniejszych tytułów esportowych grze. Valorant bez wątpienia ma jeszcze długą drogę do pokonania, ale wiele znaków wskazuje, że gra ta na stałe wejdzie do kanonu gier esportowych. Riot Games z pewnością posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie do zbudowania struktur sportowych. Już teraz Valorant wzbudza ogromne zainteresowanie i z zaciekawieniem będziemy przyglądać się rozwojowi tej gry w kolejnych miesiącach.
Zapowiedziano Ghost – pierwszy polski fabularny film o esporcie
Ghost opowie o sile przyjaźni i miłości do gier komputerowych. Historia opowie o losach Tomka – niezrozumianego przez świat i rodzinę chłopaka, który marzy o karierze esportowca. Film pokaże jego losy od grania w kameralnych kawiarenkach internetowych, po tłumnie zapełnione stadiony z wielotysięczną widownią. Fabuła jest zainspirowana zmaganiami tzw. „Złotej Piątki”, która od 2006 roku regularnie sięgała po najwyższe tytuły w grze Counter-Strike.
Raperzy „Sokół” i „Małolat” inwestorami w nowej spółce Movie Games

Sokół i Małolat są kolejnymi celebrytami, którzy zainwestowali w branżę gamingową. Założyli nowe studio deweloperskie – True Games. Będzie ono zajmować się produkcją symulatorów o szeroko pojętej tematyce ulicznej, zapoczątkowanej przez świetnie przyjętego przez graczy Drug Dealer Simulator. Wyróżnikiem gier sygnowanych marką True Games będzie realistyczne oddanie klimatu kultury ulicznej,
nawiązywanie do momentami bezwzględnego świata.
STS sponsorem turnieju Esport Tour PRO

STS został oficjalnym sponsorem Esport Tour PRO – internetowego turnieju CS:GO zaplanowanego na 9-10 maja. W rozgrywkach wezmą udział czołowe polskie drużyny Counter-Strike, m.in. Illuminar Gaming, Izako Boars, AVEZ Esport, czy Actina PACT. To kolejna inicjatywa STS skierowana do esportu. W poprzednich latach STS był sponsorem m.in. Polskiej Ligi Esportowej, czy drużyn Izako Boars, devils.one i xkom AGO.
Wcześniej pisaliśmy: LOL i CS:GO najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału
League of Legends i Counter Strike najbardziej wpływowymi grami pierwszego kwartału 2020
W zeszłym tygodniu w Esportowych wydarzeniach pisaliśmy natomiast milionach widzów na koncercie w Fortnite, starcie Popdog, czy też o nowych projekty ESL i Fantasyexpo
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.