...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Reklama kinowa na pierwszym miejscu!

Badanie opublikowane przez największego brokera reklamy kinowej na świecie, National CineMedia (NCM®) wykazało, że reklamy wyświetlane w kinach zajmują pierwsze miejsce pod względem skupienia uwagi konsumentów w porównaniu ze wszystkimi innymi platformami wideo. Reklama kinowa jest najlepszym medium dla marek, aby dotrzeć i zaangażować młodą i różnorodną publiczność, ponieważ na sali kinowej uwaga skupiona na reklamach jest od 4 do 7 razy wyższa niż we wszystkich innych kanałach wideo.

 

⦁ Kino jest platformą medialną numer jeden, jeśli chodzi o skupienie uwagi konsumentów na reklamie.
⦁ 2,5 razy więcej konsumentów ogląda reklamy w kinach niż w telewizji i CTV.
⦁ Konsumenci oglądają więcej reklam w kinie niż na platformach wideo.

National CineMedia opublikował wyniki badania pomiaru uwagi wśród konsumentów podczas oglądania reklam. Zostało ono przeprowadzone przez Lumen (wiodącą firmę technologiczną zajmującą się pomiarem uwagi) oraz agencję dentsu. Badanie wykazało, że reklamy kinowe zajmują pierwsze miejsce pod względem skupienia uwagi konsumentów. Wyniki zainteresowania reklamą w kinie dla różnych marek i kategorii były od czterech do siedmiu razy wyższe niż we wszystkich innych kanałach wideo, w tym telewizji, CTV, reklamach społecznościowych i cyfrowych.

Z badania wynika, że dwa i pół razy więcej konsumentów ogląda reklamy wyświetlane w kinach w porównaniu z telewizją i CTV – 97% w przypadku reklam kinowych w porównaniu z 38% w przypadku telewizji i 35% w przypadku reklam CTV. Konsumenci oglądali również reklamy kinowe przez dłuższy czas w porównaniu z innymi platformami wideo – trzy razy częściej niż w przypadku telewizji i CTV oraz do dziesięciu razy częściej niż w mediach społecznościowych.

–  W badaniu stwierdzono bezpośrednią korelację między wskaźnikami uwagi a zapamiętaniem marki i wyborem marki – wyższe wskaźniki uwagi prowadzą bezpośrednio do zwiększenia skuteczności reklamy, co może zwiększyć sprzedaż. Dlatego powrót reklamodawców do kin i realizacja niestandardowych projektów jak „OFFowe czwartki ze Storytel” i cykl „Kino na Obcasach” , które pozwalają na dotarcie do jasno określonych grup docelowych, są korzystne dla reklamujących się firm i brandów. Uważam, że wyniki badania mogą wpłynąć na to jak reklamodawcy postrzegają swoją strategię reklamową w kinach. – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.

W badaniu do określenia wskaźników uwagi wykorzystano zastrzeżoną technologię śledzenia wzroku firmy Lumen i zastosowano kwestionariusze wyboru marki w celu skorelowania skupienia uwagi na reklamie, zapamiętania produktu i późniejszego zamiaru dokonania zakupu. W badaniu wzięły udział Wendy’s, adidas i 10 innych marek z branży detalicznej, motoryzacyjnej, odzieżowej, CPG, QSR, telekomunikacyjnej, rozrywkowej i farmaceutycznej.

::

Informacje o spółce Multikino Media:
Multikino Media sp. z o.o. to firma wyodrębniona w 2012 roku w ramach struktury Grupy Multikino. Oferta spółki składa się z działalności brokerskiej w zakresie sprzedaży reklamy kinowej (centralnej i lokalnej), sponsoringu i akcji specjalnych oraz sprzedaży korporacyjnej obejmującej organizację konferencji w kinach oraz sprzedaż kuponów. Świadczone usługi obejmują również obsługę kin spoza sieci Multikino.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF