Reklama na przejściach dla pieszych? Dlaczego nie?!
Czy to z chęci poprawienia bezpieczeństwa, czy to ze względu na chęć zwrócenia w niestandardowy sposób uwagi na własną markę, firmy decydują się na prowadzenie akcji w przestrzeni miejskiej na przejściach dla pieszych.
Przejścia dla pieszych bardzo często i to na całym świecie wykorzystywane są jako nośnik przekazów reklamowych. Swoje wybielające paski do zębów właśnie poprzez odmalowaną „zebrę” reklamowało blend – a – med czy też McDonald’s, który pasy przemalował na żółto a do nich dorysował dużą czerwoną paczkę z charakterystycznym „m”, w której zwykle znajdują się frytki. Jednak na tworzeniu kreatywnych pasów i umieszczaniu w nich reklam działania marek się nie kończą. Niektóre z nich próbują swoich sił w niestandardowych akcjach promocyjnych. I to z całkiem dobrym efektem.
Niedawno taką akcję przeprowadziło Nestle. Na jednym z berlińskich przejść dla pieszych zainstalowane zostały specjalne automaty, imitujące przyciski włączające zielone światło. W rzeczywistości były to urządzenia, w których ukryte były kamery oraz niespodzianki dla przechodniów. Warunkiem ich otrzymania była współpraca między osobami stojącymi po dwóch stronach ulicy.
Nestle stawiało na współpracę, jednak w Niemczech pojawiła się także inna akcja, która tym razem stawiała na rywalizację. Choć nie stała za tą ideą żadna firma, jej inicjatorzy chcieli osiągnąć dobry cel społeczny. Chodziło o to, aby przechodnie nie przebiegali na czerwonym świetle, ani nie frustrowali się oczekiwaniem na możliwość przejścia. A stanie na światłach miało być dla nich pozytywnym przeżyciem. Jak zostało to osiągnięte? Poprzez grę.
Jednak chyba najlepszy sposób na zaangażowanie stojących na światłach przechodniów znaleźli producenci samochodu Smart. Postanowili oni zadbać o bezpieczeństwo, łamiących nagminnie przepisy, przebiegających na czerwonym świetle osób. Wychodząc z założenia, że nikt nie lubi stać na światłach postanowili trochę rozruszać… nie tylko ludzi. Kto by nie chciał zatrzymać się na takich przejściach?
::
Fot. Materiały prasowe Nestle