Rekordowa kampania marki kosmetycznej na Tiktoku

TikTok oferuje aktualnie jedne z największych zasięgów pośród platform social media. Nie dziwi więc, że jak najwięcej firm stara się wykorzystać go przy promocji swoich produktów.

Właśnie tak narodził się pomysł marki Maybelline na interaktywną kampanię marketingową w tej aplikacji.

Firma postanowiła wykorzystać najbardziej znane influencerki związane z TikTokiem. Stworzyli w tym celu własny utwór śpiewany przez jedną z nich (Ole Nowak) oraz taniec. Na ich podstawie powstał konkurs dla użytkowników platformy.  Mieli oni odtworzyć oryginalny klip, a dwadzieścia najlepszych wykonań zostało nagrodzone zestawami kosmetyków firmy. Wszystko po to, aby wypromować swój najnowszy produkt ‘Super Stay Matte Ink lipstick’.

To, co robi wrażenie to wygenerowane przez tę kampanię liczby. Stworzona stosunkowo mały nakładem finansowym realizacja, dotarła do ponad 15 milionów użytkowników. Ponad 7 tysięcy osób stworzyło własną wersji klipu, co przełożyło się na ponad 11% zaangażowania użytkowników. W efekcie reklamowany błyszczyk został najlepiej sprzedającym się produktem w kategorii. A sama marka została jedną z najlepiej promujących się w aplikacji.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF