...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Żegnamy Facebooka witamy Meta (w Metaverse)

Na konferencji, która odbyła się wczoraj Mark Zuckerberg, poinformował świat o czekających nas zmianach. Facebook zmienia nazwę...

Oznacza to tyle, że od wczoraj spółka Facebook inc. już nie istnieje i została zastąpiona przez Meta inc. Zgodnie ze słowami twórcy i właściciela Meta wizja firmy i jej projektów pozostaje bez zmian, a nazwa ma jedynie lepiej odwzorowywać środki dążenia do niej.

Zmiana nazwy ma na celu jeszcze jedno, dotychczas flagowym projektem i produktem firmy był Facebook więc nazwa spółki zgadzała się z jej priorytetem. To ma w najbliższym czasie się zmienić i stąd potrzeba zmiany nazwy, tak aby ta korelowała z nowym flagowym projektem.  Ma nim być  Metaverse, o którym w trakcie wczorajszej konferencji osobiście opowiedział Mark Zuckerberg.

Zgodnie z wizją twórców docelowo ma to być wirtualny równoległy świat, w którym mielibyśmy funkcjonować na różnych płaszczyznach. W idealnym scenariuszu Metaverse ma towarzyszyć nam na każdym kroku, ułatwiając życie dzięki technologii AR oraz VR. Każdy z nas miałby do dyspozycji avatar 3D, przy którego wykorzystaniu moglibyśmy prowadzić spotkania i prezentacje np. leżąc na plaży po drugiej stronie świata. Granie w szachy albo ping-ponga nie wymagałoby od nas fizycznych akcesoriów, gralibyśmy w wirtualnej rzeczywistości ze znajomymi będącymi setki kilometrów dalej.

Na ten moment wizja ta wydaje się być wyciągniętą rodem z filmów sci-fi może jednak Meta inc. zaskoczy nas wszystkich i zmieni nasze życie. Tak jak zrobił to w Facebook.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF