Rośnie sprzedaż tabletów w USA i w Polsce

Dane te dotyczą nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale również i Polski. Jednak daleko nam jeszcze do osiągnięcia penetracji rynku w USA i krajach Europy Zachodniej. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Pew Research Center na grupie 2 252 dorosłych Amerykanów, aż 34 proc. z nich jest posiadaczami tabletów. Dla porównania w 2010 roku było to tylko 3 proc., a w 2011 8 proc. Rok temu 18 proc. dorosłych Amerykanów posiadało tablet.
Oczywiście największa penetracja jest wśród osób z dochodem rocznym na domostwo powyżej 75 tys. dolarów (56 proc.) oraz wśród osób z wyższym wykształceniem (49 proc.).
Według danych IDC w 2012 roku w Polsce sprzedano 880 tys. tabletów. Według prognoz w 2013 roku Polacy powinni zakupić 1,8 mln. tych urządzeń.
Liderem sprzedaży w pierwszym kwartale jest Samsung, drugie miejsce zajmuje Apple. Trzecie miejsce zajęła Manta ze sprzedażą na poziomie 100 tys. sztuk.