BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Różnorodność, która ma sens. Rozmowa z Olgą Kozierowską o sile kobiet w biznesie, redefinicji sukcesu i polskiej marce (wideo)

W ramach cyklu inspirowanego rankingiem 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie spotykam się z osobami, które mają realny wpływ na polską gospodarkę, zmieniają definicję przedsiębiorczości i potrafią skutecznie łączyć wartości z wynikami. Dzielą się swoim doświadczeniem, receptami na sukces – niezależnie od wieku, skali działania czy rodzaju prowadzonego biznesu.

Tym razem do rozmowy zaprosiłem gościnię wyjątkową. Osobę, której działalność przez ostatnie lata kształtowała krajobraz kobiecego biznesu w Polsce. Olga Kozierowska – twórczyni projektu „Sukces Pisany Szminką”, dziennikarka, aktywistka, założycielka fundacji promującej przedsiębiorczość i równość szans – to kobieta-instytucja.

Jej sztandarowy konkurs „Sukces Pisany Szminką – Bizneswoman Roku” od 17 lat promuje liderki, innowatorki, kobiety zmieniające rzeczywistość. W ostatnich latach – co warte podkreślenia – nagradzani są również mężczyźni, którzy wspierają wartości DEI: różnorodność, równość i włączenie.

W rozmowie rozmawiamy o tym, dlaczego promowanie kobiecego sukcesu wciąż jest potrzebne. Czy nie jest to – jak pytam prowokacyjnie – de facto forma stygmatyzacji? Dlaczego nadal część decydentów i liderów biznesu boi się parytetów, a zatrudnianie „ze względu na płeć” przeciwstawiane jest zatrudnianiu „ze względu na kompetencje”? I jak na tym wszystkim traci gospodarka?

Olga dzieli się również kulisami swojego najnowszego projektu „We did it in Poland” – kampanii realizowanej pod auspicjami polskiej prezydencji w UE, która ma na celu pokazanie światu innowacyjnej, ambitnej, nowoczesnej Polski. Polski, która ma się czym pochwalić. Polski, o której sukcesach często sami nie wiemy. I właśnie od tej zmiany – od zachwytu nad tym, co nasze – zaczyna się prawdziwa transformacja.

Z Olgą rozmawiamy także o znaczeniu edukacji, o tym, jak szkoła (jeszcze) nie uczy doceniania mocnych stron, jak systemowe myślenie o porażkach potrafi podciąć skrzydła już na starcie. Wreszcie – o tym, że sukces i kreatywność rodzą się z różnorodności: płci, wieku, doświadczenia, przekonań, a nawet orientacji.

To nie jest wywiad. To rozmowa. Autentyczna, wielowątkowa i ważna. O tym, co dziś naprawdę oznacza prowadzenie odpowiedzialnego, świadomego biznesu – i dlaczego czasem warto się zatrzymać, spojrzeć szerzej i zadać sobie niewygodne pytania.

🧠 Human-written, AI-edited

Grzegorz Kiszluk