...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rozpalmy Gadu-Gadu!

Zostań akcjonariuszem legendarnej polskiej marki. Właściciel kultowego polskiego komunikatora zapowiada crowdfunding - zapisy na deklaracje już ruszyły.

 

“Rozpalmy Gadu-Gadu!” – pod tym hasłem rozpoczęła się w pierwszym dniu wiosny kampania zapowiadająca finansowanie społecznościowe najpopularniejszego polskiego komunikatora. GG znane z kultowego dźwięku wiadomości, zabawnych emotek i statusów dostępności oraz opisów, powraca do komputerów i smartfonów użytkowników. W zamian za środki pozyskane drogą finansowania społecznościowego, spółka Fintecom, właściciel GG, planuje przeprowadzić gruntowne zmiany w oprogramowaniu komunikatora, a dzięki temu udostępniać nowe funkcje, również te, o które proszą użytkownicy. Zapisy na deklaracje już ruszyły na stronie https://gg.emiteo.pl

GG wraca z dużymi planami na rozwój i nowym pomysłem na model biznesowy. Komunikator docelowo ma być nie tylko centrum prostej, bezpiecznej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjonalnościami, w tym narzędziem do szybkich płatności. Geneza pomysłu pochodzi od właściciela – firmy Fintecom, operatora znanego wcześniej pod marką England.pl oferującego przelewy międzynarodowe i posiadającego status Krajowej Instytucji Płatniczej, nadawany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).

To dzięki Fintecom, legendarna polska marka od 2018 roku może rozwijać się nadal i należeć ponownie do polskiego właściciela. Dzięki temu GG nie podzieliło losu wielu innych znanych polskich marek internetowych, które zniknęły z polskiego krajobrazu. Dzisiaj w Gadu-Gadu zalogowanych jest blisko 0,5 mln użytkowników miesięcznie, korzystających z jego wersji mobilnych i na komputer.

Komunikator wymaga stałego podążania za zmianami technologicznymi. Fundusze pozyskane z crowdfundingu planujemy przeznaczyć na przygotowanie nowej technologii, w tym m.in. rozmów audio-wideo na wszystkich wersjach GG oraz szyfrowania end-2-end – zapowiada Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Dotychczas zainwestowaliśmy już kilka milionów złotych w utrzymanie i rozwój Gadu-Gadu. Wprowadziliśmy nowe i polubione przez użytkowników funkcjonalności, jak np. Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www, galerię; wiele rzeczy uprościliśmy, ale przede wszystkim poprawiliśmy obsługę i bezpieczeństwo. Wszystko po to, aby GG znowu było prostym, najszybszym i bezpiecznym narzędziem do komunikacji. Do dalszego rozwoju zapraszamy akcjonariuszy, również spośród społeczności, już jako współwłaścicieli kultowej marki.

Zostań współwłaścicielem legendy

Spółka nie ujawniła jeszcze kwoty inwestycji, jaką planuje pozyskać. – Obecnie zachęcamy każdego do deklarowania kwoty, jaką chciałby zainwestować w GG. Deklaracje można składać na stronie https://gg.emiteo.pl, gdzie można podać swój e-mail, na który w odpowiednim czasie prześlemy informację o terminie zapisów. Mamy nadzieję, że będzie to jeden z najgorętszych projektów finansowanych społecznościowo – mówi Romuald Remus i dodaje, że dzięki objęciu akcji przez użytkowników, każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem popularnego słoneczka-legendy.

Obecny właściciel wiąże duże plany i nadzieje z rozwinięciem GG, a do współpracy przy odbudowie marki zaprosił Jarka Rybusa, odpowiadającego za komunikację GG w latach jego największej popularności. To wówczas GG zorganizowało ogólnopolskie Gadu Dyktando, projekt łączności z Międzynarodową Stacją Kosmiczną, czy nadawało numery GG znanym osobistościom i instytucjom. Z Gadu-Gadu korzystał wtedy co drugi Polak, a ówczesny właściciel był notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut GG na giełdzie został uznany debiutem roku. Dzisiaj polski komunikator musi mierzyć się z dużą konkurencją komunikatorów i serwisów społecznościowych, ale to nie na rynku szybkiej komunikacji Fintecom planuje odnieść główny sukces.

Nostalgia i nowoczesność

Przykłady innych polskich marek, które powróciły po latach zapomnienia pokazują, że sentyment Polaków do własnych marek nadal jest silny. – Liczymy nie tylko na nostalgię i wspomnienia powracających użytkowników, ale również na nowych dzięki przyszłym funkcjonalnościom m.in. płatnościom P2P, rozmowom audio-wideo i wielu innym. Cieszą nas powracający użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Rozpalmy razem Gadu-Gadu! – zachęca Agnieszka Remus, prezes spółki Fintecom, osobiście wielka pasjonatka GG.

Właściciel GG podkreśla jego polskie korzenie i strategiczne powiązanie z polską infrastrukturą. – Serwery Gadu-Gadu znajdują się w Polsce, tutaj posiadamy siedzibę, tu płacimy podatki – dodaje Agnieszka Remus. – Nasze plany sięgają jednak daleko poza granice. Już oferujemy wersję angielską komunikatora pod adresem ggapp.com Na pewno jednak będziemy koncentrować się na rynku polskim, tutaj chcemy odbudować komunikator i wokół niego udostępniać wygodne płatności, a te, wykonywane ze smartfona, są dzisiaj uwielbiane przez młode pokolenie.

Obecnie przychody Fintecom pochodzą z usług finansowych oraz samego komunikatora, w tym z reklam oraz GG Premium. W 2022 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły blisko 4 mln zł.

Głęboko wierzymy w odbudowę legendy GG i jej solidne podstawy – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o. – Użytkownicy mocno angażują się w rozwój Gadu-Gadu, nie tylko przekazując nam wiele bezcennych wskazówek, opinii i rad na temat komunikatora, ale również wspierają finansowo jego utrzymanie i rozwój, czego przykładem jest duży sukces wprowadzonej w 2022 roku wersji płatnej GG Premium. Stale korzysta z niej już 18 tys. użytkowników i liczba płacących regularnie miesięczny abonament, utrzymuje się na stabilnym poziomie. Gorąco wierzymy, że przepisując komunikator i wprowadzając więcej wartościowych funkcji, liczba wspierających będzie znacząco rosła.

Rozpoczęta w pierwszym dniu wiosny kampania “Rozpalmy Gadu-Gadu!” zapowiada zbliżającą się akcję crowdfundingu. Wszyscy zainteresowani mogą zapisywać się na alert i deklarować wpłaty na stronie https://gg.emiteo.pl

Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów na https://gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow/

Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF