Rusza interaktywna platforma o uchodźstwie

Agencja Cyber Kids on Real stworzyła internetową platformę edukującą w zakresie tematyki uchodźstwa. Projekt zrealizowano dla Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”. Celem platformy o nazwie „Ulica Antakia” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat uchodźców z Bliskiego Wschodu, wyedukowanie na temat jego przyczyn i skutków oraz różnic kulturowych.

W ramach projektu uruchomiono serwis ww.ulicaantakia.com, na którym możemy zobaczyć m.in. szereg krótkich filmów w estetyce „GIF”, których zadaniem jest przedstawienie problemów, z jakimi spotykają się uchodźcy.

-„Ulica Antakia” to jedna z wielu ulic, która może znajdować się w każdym mieście na Bliskim Wschodzie. To symboliczna ulica , którą mieszkańcy muszą opuścić, ponieważ zawitały na niej wojna i przemoc. Mieszkają przy niej różni bohaterowie, w większości muzułmanie, syryjska klasa średnia – mówi Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

-Ta symboliczna ulica posłużyła nam do opowiedzenia historii o jej mieszkańcach. Ma być elementem budującym emocjonalny pomost z drugim człowiekiem. Może nim być zwyczajna sfera obyczajowa: plany, uczucia, ulubione przedmioty osobiste, przyzwyczajenia, wszystko z czego z dnia na dzień niektórzy muszą zrezygnować. Dlatego, aby przybliżyć temat uchodźstwa, zdecydowaliśmy się na konwencję mocno osadzoną w popkulturze, która jest przyjazna w odbiorze i łatwa do identyfikacji w linii odbiorca – bohater – dodaje Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Cyber Kids on Real.

cyber kids on real ulica antakia

Platforma jest częścią szerszych działań edukacyjno-informacyjnych Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”, w ramach których powstały m.in. publikacje dla pracowników służby zdrowia, pomocy społecznej i placówek edukacyjnych z rekomendacjami do pracy z uchodźcami. Działania te są realizowane w ramach projektu „Marhaba – bo warto przekraczać różne granice”, współtworzonego razem z Muzułmańskim Centrum Kulturalno – Oświatowym we Wrocławiu oraz Dziennikiem Opinii Krytyki Politycznej i współfinansowanego w ramach programu „Obywatele dla demokracji”.

Projekt „Ulica Antakia” to dobry przykład tego, jak tzw. nowe technologie mogą być wykorzystane do edukowania oraz rozwiązywania problemów społecznych. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF