Rusza kolejny projekt badań outdooru

Firmy AMS, Clear Channel Poland i Ströer Polska założyły Instytut Badań Outdooru IBO, który ma być odpowiedzialny za realizację i wdrożenie projektu badań efektywności reklamy zewnętrznej na polskim rynku.
Instytut Badań Outdooru IBO powstał na podstawie zgody wydanej 14 stycznia 2013 r. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Projekt badawczy realizowany będzie we współpracy z instytutami badawczymi mającymi doświadczenie zarówno krajowe, jak i zagraniczne w tego typu przedsięwzięciach.
Stanowisko prezesa spółki obejmie Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Tyszkiewicz będzie łączył zarządzanie IBO z obowiązkami wynikającymi z pełnienia funkcji w SAR.
Dla zapewnienia szerokiego udziału reklamodawców w projekcie podpisany został list intencyjny o współpracy IBO ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, jako reprezentantem branży mediowej w Polsce. Współpraca dotyczyć będzie konsultowania i wdrażania wyników badań reklamy zewnętrznej.
Wybrana metodologia badania oparta jest o licencyjny, brytyjski system Route 2013 (następca badania Postar) z wykorzystaniem technologii GPS. Pierwszy etap badania – Travel Survey – ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W najbliższych tygodniach IBO przedstawi założenia i harmonogram realizacja badania.