...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Slingshot – konkurencja dla Snapchata?

Po nieudanej próbie zakupu aplikacji Snapchat w listopadzie ubiegłego roku, Facebook traktuje dziś tego konkurenta bardzo poważnie. Z raportu opublikowanego przez Financial Times wynika, że Mark Zuckerberg osobiście nadzoruje działania zespołu, zajmującego się tworzeniem własnej aplikacji służącej do przesyłania "efemerycznych" wiadomości wideo.

 Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Financial Times, pracownicy firmy z Menlo Park od kilku miesiący pracują nad stworzeniem aplikacji działającej na podobnej zasadzie jak Snapchat. Chociaż szczegóły dotyczące nowego oprogramowania są nieznane, wiadomo jednak, że Slingshot będzie służył użytkownikom do wysyłania krótkich wiadomości wideo, znikających z ekranu po jednokrotnym obejrzeniu.

Nowa aplikacja będzie prawdopodobnie samodzielnym tworem, niezależnym od głównej aplikacji mobilnej Facebooka. Twórcy Slingshota, wewnętrzny zespół firmy Zuckerberga – Creative Labs, są również odpowiedzialni za zaprojektowanie aplikacji Facebook Paper. 

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Pracownicy przedsiębiorstwa z Menlo Park nie po raz pierwszy starają się stworzyć aplikację, która mogłaby konkurować ze Snapchatem. Po nieudanej próbie zakupu firmy Evana Spiegla, Facebook w grudniu ubiegłego roku wypuścił Poke, oprogramowanie kopiujące formułę działania rywala. Użytkownicy aplikacji mogli przesyłać sobie zdjęcia i krótkie filmy, które znikały z ekranu po 10 sekundach. Niestety, popularność Poke’a była na tyle mała, że Facebook zdecydował się usunąć aplikację z AppStore. 

Niewykluczone, że nowe oprogramowanie będzie dostępne jeszcze w tym miesiącu. Ciężko jednak stwierdzić, czy Slingshot ma szansę konkurować ze Snapchatem, szczególnie biorąc pod uwagę nieustanne starania zespołu Evana Spiegla, mające na celu ulepszenie aplikacji oraz dużą popularność oprogramowania wśród nastolatków. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF