Snapchat na smartfonach 5 mln Polaków

Jak wynika z badań, niespełna 24 proc. dorosłych internautów w Polsce korzysta ze Snapchata. Zakładając, że z internetu korzysta ok. 20 mln pełnoletnich użytkowników, możemy przypuszczać, że nawet 5 mln z nich ściągnęło aplikację z duszkiem na swój smartfon i wypróbowało jej możliwości. Przyjrzyjmy się tej grupie bliżej!

Dane te pochodzą z badań zrealizowanych na zlecenie agencji social media Think Kong przez SW Research Snapchat w styczniu bieżącego roku. Wzięło w nich udział 1000 internautów w wieku 18+. W wynikach uwzględnione są oczywiście deklaracje, jednak, jak przekonuje Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong, nie zmienia to faktu, że aplikacja początkowo rozrywkowa, dziś ma potencjał stać się dobrym narzędziem marketingowym. – Rzeczywiste liczby wcale nie muszą odbiegać od tego poziomu, bo w badaniu nie uwzględniono młodzieży i dzieci poniżej 18. roku życia. Tymczasem wg podobnych badań przeprowadzonych w USA, w grupie 12-24 lat na Snapchat zagląda 46 proc. osób z tej grupy wiekowej – komentuje Kilen.

Kto korzysta ze Snapchata?

 

 

Jak często tam zaglądamy?

 

 

Wciąż jednak wiele marek podchodzi do komunikacji na Snapchacie z dużą dozą ostrożności i nieufności. O ile Facebook czy Instagram są już niemalże obowiązkowymi kanałami promocji, o tyle aplikacja mobilna umożliwiająca wysyłanie w świat krótkich formatów wideo stosunkowo rzadko staje się faktycznym elementem kampanii marketingowych. O tym, które polskie marki dostrzegły w tym narzędziu potencjał pisaliśmy kilka miesięcy temu. Z najbardziej interesującymi kreacjami ze świata można się będzie zapoznać w najnowszym wydaniu magazynu Brief!

::

 Foto: Fotolia.com / Autor: Julia Tim

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF