Social Town już w najbliższą niedzielę. Eksperci odpowiedzą na trudne pytania o seksualizacji w sieci
Pomimo rozwiniętych mediów społecznościowych, poziom dostępu do edukacji cyfrowej w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie, jeśli chodzi o tak ważne tematy jak seksualizacja w internecie i jej wpływ na użytkowników social mediów. Z tego powodu powstało wydarzenie Social Town ,,Seks w Social Mediach. Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę”. W najbliższą niedzielę, 25 lutego, eksperci z dziedziny edukacji seksualnej i psychologii odpowiedzą na nurtujące pytania, dotyczące erotycznej sfery internetu.
Jak wszechobecna nagość i łatwiejszy niż kiedykolwiek dostęp do platform pornograficznych wpływa na naszą psychikę? Jak chronić się przed seksualizacją w świecie digitalowym? Skąd wziął się fenomen OnlyFans? Po odpowiedzi na te i wiele innych pytań już w tę niedzielę, 25 lutego, zapraszają Wojtek Kardyś, agencja digitalowa oLIVE media oraz Food Town w Fabryce Norblina, gdzie odbędzie się wydarzenie z cyklu Social Town.
Nadchodzące spotkanie ,,Seks w Social Mediach. Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę” to pierwsza odsłona drugiej edycji Social Town, cyklu eventów, które powstały z głębokiej potrzeby edukacji cyfrowej i podnoszenia świadomości wśród społeczeństwa. Wydarzenie jest całkowicie bezpłatne i dostępne dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o internecie – niezależnie od płci, czy wieku.
Social Town – Porozmawiajmy o OnlyFans, porno i ich wpływie na naszą psychikę
Tematyka seksualizacji w social mediach nie należy do najprostszych, a źródeł wiedzy na temat tego, jak sobie radzić z wszechobecną nagością i treściami erotycznymi nie ma zbyt wiele. Coraz większa liczba najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych sprawia, że problem seksualizacji zaczyna dotykać również tę grupę. Zadaniem organizatorów oraz zaproszonych ekspertów podczas nadchodzącego wydarzenia Social Town, będzie przybliżenie metod walki z cyfrową seksualizacją oraz sposobów zapobiegania przemocy seksualnej w sieci.
- Decyzja o wyborze tematu konferencji wynikała z obserwacji, że coraz więcej młodych (i nie tylko!) ludzi zdobywa wiedzę na temat seksualności i relacji głównie przez social media – mówi Wojtek Kardyś, specjalista do spraw komunikacji internetowej i social mediów. – Na Social Town chcemy rozpocząć dyskusję na temat wpływu social mediów na seks (od porno po Only Fans) i tego, jak edukować o seksualności w zdigitalizowanych czasach – dodaje Kardyś.
Kim są prelegenci nadchodzącego wydarzenia?
Podczas niedzielnego wydarzenia na scenie nie zabraknie ekspertów w dziedzinie psychologii, seksuologii oraz edukacji seksualnej.
Wśród panelistów, 25 lutego w Fabryce Norblina, prelekcję poprowadzi przedstawicielka fundacji SEXEDPL – jednej z czołowych organizacji działających na rzecz edukacji seksualnej w Polsce. Martyna Wyrzykowska pełni rolę dyrektor zarządzającej w SEXEDPL. Jest autorką podcastu „Mamy tak samo”, współautorką licznych kampanii społecznych, plebiscytów i wydarzeń medialnych oraz mamą dwóch dziewczynek. Od lat związana jest z mediami.
Tematem prelekcji Wyrzykowskiej będzie – “Jak się chronić przed dickpicem i inne pytania, na które odpowiada SEXEDPL”.
Drugą z prelegentek jest Barbara Płaczek, specjalistka seksuologii, trenerka i edukatorka seksualna osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci i młodzieży. Nie są dla niej obce zagadnienia seksualności dzieci, młodzieży oraz ich rodzin. Prowadzi gabinet specjalisty seksuologii w Rybniku, chcąc wyjść naprzeciw problemowi erotyzacji, pornografii, masturbacji.
Płaczek poprowadzi panel „Dzieci i młodzież w obliczu cyberseksualności – zagrożenia i ich formy, a bezpieczeństwo”
Podczas niedzielnego wydarzenia będzie można usłyszeć także prelekcję Sex & Relationship Coach, Olgi Zarzyckiej. Tytuł coacha zdobyła w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego, a doświadczenie związane z seksualnością w Somatica Institute ®. Nazywa się coachem somatyczno-relacyjnym, seksualnym i na co dzień pomaga w budowaniu pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego życia oraz relacji.
Jej prelekcja nosi tytuł “Seksualizacja?! O pornografii, rozczarowaniu i pozytywnych aspektach (w sieci)”.
Wydarzenie będzie prowadzone przez pomysłodawcę, Wojtka Kardysia. Zwieńczeniem eventu będzie panel dyskusyjny, podczas którego eksperci odpowiedzą na nurtujące publiczność pytania.
SOCIAL TOWN – komplet informacji
Wszyscy zainteresowani wydarzeniem mogą znaleźć komplet informacji o nadchodzącym Social Town na stronie wydarzenia: https://fb.me/e/59byglMwq
————————————
Kiedy: 25.02.2024 (niedziela)
Gdzie: Food Town w Fabryce Norblina, Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa
Start: 15:00
Wejście: Darmowe
Organizatorzy podkreślają, że kontrowersyjne i ważne tematy związane z mediami społecznościowymi będą również poruszane podczas kolejnych spotkań z cyklu Social Town, które będą odbywać się cyklicznie, w każdą ostatnią niedzielę miesiąca. Najbliższe kolejne wydarzenie zaplanowane jest na marzec. Wszystkie tematy poruszane podczas spotkań Social Town, będą związane z edukacją digitalową oraz wyzwaniami, jakie aktualnie dotykają użytkowników sieci.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.