Ströer inwestuje w sieć sprzedaży reklamy internetowej

Spółka Ströer Media AG przejmuje sieć sprzedaży reklamy internetowej w Turcji i Europie Środkowowschodniej. Przejmując 53,4 proc. udziałów Grupy Ballroom Ströer zamierza wprowadzić na rynek międzynarodowy usługi marketingu internetowego, które mają objąć Turcję i Polskę.
Spółka objęła pełną kontrolę nad działalnością operacyjną Ballroom. Celem przejęcia jest wprowadzenie nowego modelu biznesowego – który został już wdrożony w Niemczech – na kluczowych dla Ströera rynkach zagranicznych, czyli w Turcji i Polsce.
Przejęcie Ballroom pozwala firmie Ströer rozszerzyć strategię świadczenia usług na rynkach Europy Środkowowschodniej. Portfolio Ballroom obejmuje usługi typu Ad Exchange, reklamy video i graficzne (display), a także marketing efektywnościowy.
Poza kluczowymi dla Ströera rynkami Turcji i Polski Ballroom działa również na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach. W 2012 roku firma Ballroom zanotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie ok. 30 milionów euro zatrudniając około 200 pracowników. Obie strony podpisały umowę o zachowaniu poufności w odniesieniu do wartości przejętych udziałów. Transakcja podlega akceptacji odpowiednich urzędów antymonopolowych.