STUDIO 102 wspiera trójmiejskiego dewelopera EURO STYL w rebrandingu w związku z jego wejściem do Grupy DOM DEVELOPMENT
W maju 2019 roku, po dwóch latach od akwizycji trójmiejskiego dewelopera Euro Styl S.A. przez Grupę Kapitałową Dom Development S.A., zaprezentowano koncept integracji wizualnej obu podmiotów. Jego głównym założeniem było podkreślenie rosnącej pozycji rynkowej gdańskiego dewelopera oraz przynależności do Grupy Dom Development. Rebrandingu na zlecenie Euro Stylu dokonała agencja Studio 102 z Gdyni.
Po 10 latach działalności i zbudowania pozycji jednego z wiodących deweloperów mieszkaniowych w Trójmieście, Euro Styl został przejęty przez największego dewelopera w Polsce – DOM DEVELOPMENT S.A.
Po sfinalizowaniu przejęcia Euro Styl zachował swoją odrębność: nazwę i identyfikację wizualną. Zarządy firm przyjęły model ukierunkowany na partnerską współpracę i wymianę dobrych praktyk oraz osiąganie efektów synergii. Przeprowadzona została także analiza marki Euro Styl, we współpracy z Deloitte, która potwierdziła jej silną lokalną pozycję . W efekcie podjęto decyzję o pozostawieniu niezależnej marki i wprowadzeniu hasła „Grupa Dom Development” do claimu pod logo, podkreślającego przynależność do Grupy.
Po dwóch latach od przejęcia Euro Stylu przez Dom Development SA przynależność do Grupy została dodatkowo podkreślona opracowaniem nowego znaku graficznego, który jest bliższy stylowi marki Grupy.
Pierwsze logo Euro Stylu powstało w 2007 roku i przez dziesięć lat w prawidłowy sposób kodowało to, co ważne dla firmy. Znak dobrze reprezentował wartości istotne dla organizacji i był funkcjonalny. Jednak po tak dużej zmianie biznesowej i dalszym rozwoju pod skrzydłami Dom Development, zrozumiałe jest podjęcie decyzji o przeprowadzeniu głębszej zmiany wizualnej niż tylko korekta na poziomie claimu – mówi Łukasz Murawski, Account Director w Studio 102 Sp. z o.o., odpowiedzialny za stworzenie pierwotnego znaku firmy oraz za proces tworzenia nowej identyfikacji wizualnej Euro Styl
W celu wyłonienia możliwie najlepszego znaku, Euro Styl ogłosił w 2018 roku konkurs na opracowanie nowego logo. Do konkursu zostały zaproszone agencje z Trójmiasta, Warszawy i Krakowa, które łącznie nadesłały blisko 30 prac.
Jury uznało, że praca agencji Studio 102 – autora pierwotnego logo Euro Stylu – najlepiej realizuje założenia briefu konkursowego. W efekcie tego wyboru, po blisko jedenastoletniej przerwie, agencja i deweloper podjęły na nowo współpracę, a nowe logo stało się początkiem trwającej dziewięć miesięcy pracy związanej z opracowaniem kompletnego systemu identyfikacji wizualnej. Jej rezultatem jest integracja wizualna Euro Stylu z Grupą Dom Development przy jednoczesnym zachowaniu własnej tożsamości przez trójmiejską firmę.
W nowym znaku Euro Stylu dwa z trzech kolorów wynikają z palety odświeżonego znaku Dom Development. Logo nawiązuje plastyką formy do znaku Dom Development. Zachowano pierwotny układ i konstrukcję znaku, składającego się z sygnetu w postaci liter ES oraz części typograficznej, składającej się z nazwy firmy połączonej z dopiskiem Grupa Dom Development. Typografia została ujednolicona i, zarówno w systemie wizualnym Dom Development, jak i Euro Styl, podstawowym fontem jest Neo Sans.
W związku z tym, że znak oraz cały key visual składa się z gradientów, w procesie wypracowywania systemu duży nacisk położono na etap techniczny, który pozwolił wyeliminować potencjalne zagrożenia wynikające ze specyfiki dostępnych dziś technologii. Wykonano kilkadziesiąt prób druku na różnych nośnikach oraz produkcji znaku z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Dzięki temu ocenione zostały wszelkie potencjalne zagrożenia oraz stworzono listę technologii, które będą w stanie odwzorować złożoną gradientową identyfikację.
Nowe logo Euro Stylu, a właściwie bardzo szeroki system identyfikacji wizualnej, stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju naszej firmy. Projekt był dużym wyzwaniem ze względu na przyjęte założenie spójności w zakresie „look & feel”, wszystkich elementów graficznych nawiązujących do Dom Development, przy jednoczesnym zachowaniu rozpoznawalności marki Euro Styl. Wdrożenie zmiany nastąpiło w pierwszych dniach czerwca w połączeniu z dużą kampanią wizerunkową, co spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony interesariuszy firmy. Jestem przekonany, że nowa identyfikacja będzie dodatkowym akcentem podkreślającym dalszy rozwój naszej firmy– dodaje Bartosz Podgórczyk, Dyrektor Działu Marketingu Euro Styl S.A., odpowiedzialny za zarządzanie marką Euro Styl od 10 lat.