Świat medialny się trzęsie – startuje odświeżone Silver TV
Już za chwilę ruszy nowe Silver TV. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października będzie nadawać codziennie. Na antenie zobaczymy 13 formatów, w tym dobrze znany i lubiany przez widzów program śniadaniowy „Na dobry dzień”. W nowym Silver TV pojawią się twarze znane z największych stacji telewizyjnych, influencerzy oraz wschodzące gwiazdy telewizji. Beata Borucka, twórczyni Silver TV, zapowiada jednak, że to dopiero początek.
Silver TV, internetowy kanał telewizyjny dla osób 50+, zmienia się nie do poznania i już dziś wywołuje zamieszanie w świecie medialnym. Wszystko z powodu słów Beaty Boruckiej, liderki projektu, która zadeklarowała, że już niedługo statystyczny silvers nie będzie się zastanawiał co dziś obejrzy, tylko od razy włączy Silver TV. Pomóc w tym mają formaty dopasowane do potrzeb pokolenia 50+.
Na dobry początek
W nowej ramówce nie mogło zabraknąć znanego i lubianego przez widzów programu śniadaniowego „Na dobry dzień”. Niedzielna śniadaniówka Beaty Boruckiej, w nowej formule emitowana będzie codziennie od poniedziałku do piątku. Jej gospodarzami będą: Norbert „Norbi” Dudziuk, Blanka Gankowska, Monika Richardson, Magdalena Kos, Paweł Blajer, Beata Borucka, Vito Casetti i Katarzyna Krupa.
– Śniadaniówka to format, który przyciągnął do Silver TV widzów. To od niej wszystko się zaczęło. To tam przez ostatnie 4 lata testowaliśmy nasze pomysły i sprawdzaliśmy co działa, co się „klika” i co chcą oglądać nasi widzowie. Nowa formuła programu zbudowana została na solidnych fundamentach, a filarami pasma są nowe twarze, znane z popularnych stacji telewizyjnych. Jestem pewna, że odświeżony format nie tylko zadowoli naszych stałych widzów, lecz także zachęci jeszcze więcej osób do oglądania naszego kanału – podkreśla Beata Borucka, twórczyni Silver TV.
Ramówka dedykowana silversom
Oprócz programu śniadaniowego „Na dobry dzień” w ramówce Silver TV znajdzie się również 12 nowych formatów przygotowanych z myślą o osobach 50+ – silversach aktywnych zarówno zawodowo jak i społecznie.
Na antenie Silver TV pojawią się programy związane ze zdrowiem takie jak „Wiecznie młodzi”, którego gospodarzem będzie doktor Danuta Myłek oraz „Na zdrowie” – cykl Beaty Boruckiej, którego celem jest podniesienie świadomości widzów odnośnie funkcjonowania organizmu, patofizjologii chorób, diagnostyki oraz sposobów leczenia. Dodatkowo, w ramówce znajdzie się poranna gimnastyka „Ruszaj się” prowadzona przez Piotra Suskiego i Małgorzatę Wilgosz.
Wśród nowych formatów nie zabraknie również tych, przygotowany z myślą o paniach. „Być kobietą” to program poświęcony dobremu stylowi, manierom i budowaniu relacji, którego gospodarzem będzie Katarzyna Krupa, z kolei „Jesteś piękna!” to cykl Marzeny Tryfon i Julity Gotowickiej, w którym przedstawiane będą metamorfozy wyglądu uczestniczek wraz z poradami dotyczącymi pielęgnacji, makijażu i ubioru. Na antenie pojawi się także program kulinarny Joanny Grabowskiej „Pomysł na danie”.
Propozycje Silver TV dla widzów zainteresowanych tematyką społeczno-polityczną to z kolei „Pod lupą”, w którym Urszula Krawczyk wraz z zaproszonymi ekspertami omawiać będzie wydarzenia z kraju i ze świata, oraz „Da się rozmawiać”, w którym Monika Richardson wraz z zaproszonymi gośćmi prowadzić będzie swoistą „bitwę” na argumenty.
Na antenie Silver TV pojawi się również prowadzony przez Pawła Blajera cykl „Bezpiecznie przez życie”, w którym widzowie znajdą praktyczne informacje związane z prawem, finansami i ubezpieczeniami, oraz program „Niepokonani”, w którym Barbara Wesołowska-Budka przedstawiać będzie poruszające ludzkie historie.
Jednym z jaśniejszych punktów nowej ramówki Silver TV jest „Turniej pokoleń” – pierwszy międzypokoleniowy teleturniej. Jego uczestnikami będą drużyny złożone z dziadków i wnucząt w wieku między 10 a 14 lat. W trakcie programu testowana będzie ich wiedza z różnych dziedzin nauki, życia i wiedzy ogólnej. Wszystko po to, by pokazać erudycję pokolenia silver, które wie wiele bez wyszukiwania informacji w Internecie, oraz wiedzę młodzieży zarówno z tematyki współczesnej jak i bardziej odległej. Gospodarzem programu będzie Norbert „Norbi” Dudziuk.
Silver TV dopiero się rozkręca
– Pamiętajmy, że z roku na rok coraz więcej widzów będzie należało do grona silversów. My już teraz, jako pierwsi na rynku, dostarczamy im treści dopasowane do ich potrzeb. Nowe formaty stworzyliśmy na bazie naszych doświadczeń, obserwacji i solidnych danych na temat wyświetleń poszczególnych treści umieszczanych na kanale. To daje nam przewagę nad innymi. Dziś stajemy się największym kanałem telewizji online dla osób 50+. Co będzie jutro? Mamy bardzo ambitne plany i zamierzamy realizować je krok po kroku – mówi Beata Borucka.
Silver TV to interaktywna telewizja internetowa, skierowana do osób 50+, emitowana w Internecie. Program tworzony przez Beatę Borucką znaną jako Mądra Babcia – największą polską silver influencerkę – nadawany jest od października 2020 roku i cieszy się coraz większą popularnością. Własne studio, różnorodna tematyka oraz program śniadaniowy to atuty, które powodują, że jest to najlepsza telewizja oglądana nie tylko przez seniorów. Programy są zarówno nadawane „na żywo”, jak i nagrywane w studio i umożliwiają stałą interakcję widzów, wywołując przy tym duże zaangażowanie społeczności.
Do tej pory Silver TV tworzone było przez kilkuosobowy zespół produkcyjny, który wspólnie wydawał tygodniowo jeden kilku godzinny program na żywo prowadzony przez charyzmatyczną liderkę stacji. Liczba miesięcznych wyświetleń treści publikowanych na kanale na platformie YouTube oscylowała w graniach 2-3 mln. Od października 2024 roku za Silver TV odpowiedzialny będzie kilkunastoosobowy zespół wydawniczo-produkcyjny, w tym 20 prowadzących, którzy zdobywali doświadczenie w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Ramówka kanału opierać się będzie o 13 formatów telewizyjnych, a miesięczny łączny czas transmisji przekroczy 100 godzin. Zarząd Silver TV jest przekonany, że nowa formuła kanału przyciągnie jeszcze więcej widzów i zakłada, że treści publikowane na platformie YouTube będą wyświetlane nawet 8 mln razy miesięcznie.