Święta, święta…
Twórcy reklam traktują sezon świąteczny jak jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy. Niektóre z kreacji irytują, niektóre bawią, inne zaś są tak celne, że na długo zapadają w pamięć. Poniższe zestawienie prezentuje zarówno te bardziej, jak i mniej trafione kampanie świąteczne... naszym zdaniem.
Wśród tych trafionych możemy znaleźć m.in. świąteczny spot M&M’s, stworzony w ramach kampanii „Czekoladowe M&M’s lecą w kulki”
Przekonujący jest również tegoroczny świąteczny spot Ikei, przedstawiający starszego mężczyznę z siwą brodą, chodzącego po sklepie IKEA i wybierającego prezenty i produkty świąteczne.
Kultowy już spot Coca-Coli, znany, choć niekoniecznie lubiany przez wszystkich.
Imprezowe święta w domu marki Tommy Hilfiger, spot, który w redakcji magazynu „Brief” wzniecił dyskusję
Świąteczne spoty Apple’a w ramach kampanii pt. „Get a Mac”, w których Mac i PC w wersji rysunkowej z okazji Świąt pozornie odkładają topór wojenny.
Bożonarodzeniowy spot Biedronki, stworzony w ramach strategii „Produkty z Biedronki polecają się na…”, w zabawny sposób przedstawiający polskie zwyczaje świąteczne.
Niewątpliwie tą mniej trafioną jest świąteczna reklama bielizny Uomo, która nie wywołuje pozytywnych skojarzeń..
Jako ciekawostkę prezentujemy też kreacje sprzed lat, które trafne dla ówczesnych odbiorców, dziś zostałyby odebrane raczej negatywnie.
Reklama papierosów Lucky Strike, prezentująca Św. Mikołaja z papierosem w ręce, mogłaby oburzyć niejednego z przeciwników palenia
Reklama odkurzacza Hoover, która dziś mogłaby zostać odebrana jako szowinistyczna
Kreacja Colta, która nasuwa pytanie – czy w trakcie gorączki świątecznej wypada reklamować rewolwery?
Cały artykuł można przeczytać w grudniowym wydaniu magazynu „Brief”, nr 12(170)/2013, który dostępny jest m.in. w wersji elektronicznej na kiosk24.pl.