Top 5 najlepszych wpisów tygodnia
W ubiegłym tygodniu najbardziej poczytny był artykuł Mikołaja Nowaka – Przeczytaj to ASAP! Czyli o żargonie słów kilka. Popularnością cieszyły się również wpisy o tym jak współczesny marketing wykorzystuje stereotypy by dotrzeć do kobiet oraz o tajemniczym dziele sztuki… Ominął Was, któryś z nich? Koniecznie przeczytajcie.
Przeczytaj to ASAP! Czyli o żargonie słów kilka
Pracowałem kiedyś w firmie, której standardem komunikacji był slang korporacyjny. Zbudowany głownie z anglicyzmów, neologizmów oraz ich akronimów. Tam nie było problemu, był “f*ck-up”, nie było terminu, był “deadline”. Nie mówiono “wpływać na kogoś” tylko “pushować”. I tak dzień po dniu, więc ten program zadomowił się w mojej głowie.
::
Jak współczesny marketing wykorzystuje stereotypy by dotrzeć do kobiet?
Słaba, piękna, gorsza płeć – to tylko niektóre z określeń komunikowanych w odniesieniu do kobiet. To, co różowe jest dla kobiet, a niebieskie dla mężczyzn. Kobieta jest matką, przyjaciółką, żoną, mężczyzna ekspertem danej dziedziny. Kobiety plotkują, mają zmarszczki i zbędne kilogramy więc muszą dbać o to, aby dzięki kosmetykom zatrzymać czas i wydobyć naturalne piękno – to kluczowe przekazy codziennej komunikacji kierowanej do kobiet z reklam tv, banerów czy bilboardów. I choć w ostatnich latach diametralnie zmieniła się sytuacja kobiet w społeczeństwie to w świecie reklamy i marketingu niekoniecznie, chociaż coraz częściej zdarzają się wyjątki.
::
Tajemnicze dzieło sztuki
Wczoraj w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie miała miejsce nietypowa sytuacja. Jeden ze zwiedzających mężczyzn niepostrzeżenie zawiesił na ścianie tajemniczy obraz wraz z muzealną tabliczką. Całe zdarzenie przypominało performance niszowego artysty, a co naprawdę miało na celu?
::
Bransoletki przyjaźni na Tomorrowland
Znany na całym świecie festiwal Tomorrowland obchodzi w tym roku dziesiąte urodziny. Prócz muzycznych i wizualnych doznań organizatorzy przewidzieli dodatkowe atrakcje. Idąc z duchem czasu przygotowali interaktywne gadżety- bransoletki przyjaźni.
::
Poczta Polska – nowe oblicze marki
„Niesamowite uczucie…” – pomyślała Monika, kiedy dowiedziała się, że to ona i jej zespół będzie realizować ten projekt. „Przecież to chyba największa firma usługowa w Polsce, 455 lat tradycji, tyle placówek, tylu klientów… Kto wie, może zmiany, które teraz się dokonają, wpłyną na kolejne kilkaset lat działalności Poczty…”