...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Transformacyjna rola doświadczeń sensorycznych w salonach samochodowych

• Jak branża motoryzacyjna kształtuje przyszłość poprzez łączenie zaawansowanych technologii, marketingu sensorycznego i spersonalizowanych interakcji. • Dealerzy samochodowi przekształcają się z centrów transakcyjnych w przestrzenie immersyjne, wykorzystując technologie cyfrowe i sensoryczne, aby angażować klientów na głębszym poziomie. • Wykorzystanie marketingu sensorycznego staje się kluczowym narzędziem w tworzeniu angażujących doświadczeń przed zakupem samochodu, poprzez zastosowanie zmysłów, wizualnych, dźwiękowych, dotykowych i zapachowych. • Salony przyszłości stworzą przestrzenie informacyjne, edukacyjne i w pełni angażujące swoich klientów.

W dobie dynamicznych zmian preferencji konsumentów, ich coraz silniejszego skupiania się na doświadczeniach oraz spersonalizowanych interakcjach z marką, sektor motoryzacyjny przechodzi epokowy przewrót. W miarę jak ścieżki zakupowe stopniowo ewoluują, napędzane postępem technologii cyfrowych i zmieniającym się krajobrazem konsumenckim, dealerzy i producenci motoryzacyjni muszą nie tylko już zaspokajać, ale wręcz przewyższyć oczekiwania klientów – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Dealerzy stają wobec wielu wyzwań, takich jak kurczące się marże, ewoluujące oczekiwania klientów, potrzeba zdobywania nowych nabywców oraz konieczność nadążania za postępem technologicznym. Niemniej jednak te wyzwania otwierają także nowe możliwości rozwoju i wzmacniania lojalności klientów.

Przemiana wizerunku salonów dealerskich: Od miejsca transakcji do wciągającej immersji

W obecnej, nieustannie ewoluującej rzeczywistości handlu detalicznego, napędzanej technologią cyfrową, oczekiwania klientów uległy radykalnej metamorfozie. W artykule opublikowanym przez amerykański Forbes, wyraźnie podkreślono, że 66% konsumentów oczekuje, iż firmy zrozumieją ich wyjątkowe potrzeby, a 52% spodziewa się, że wszelkie oferty będą spersonalizowane. To jasno ukazuje, że firmy muszą dostarczać interakcje dostosowane do indywidualnych wymagań klientów.

W przypadku salonów samochodowych to wymaga przeobrażenia ich z tradycyjnych centrów transakcyjnych w środowiska immersyjne. W czasach, gdy 73% kupujących jest bardziej skłonnych do zakupu aut od dealerów, którzy oferują opcje zakupów online (Cox Automotive, 2019), firmy powinni harmonijne scalać doświadczenia cyfrowe z fizyczną przestrzenią.

Immersyjne środowiska wzbogacone o mądrze wykorzystane technologie, umożliwiają klientom interakcje z marką na głębszym, bardziej emocjonalnym poziomie. Wprowadzanie cyfrowych ekranów, interaktywnych kiosków, doświadczeń rzeczywistości mieszanej, a także niepowtarzalnych aromatów i dźwięków, nie tylko wzbogaca otoczenie dealerów, lecz także kształtują angażujące i niezapomniane przeżycia klientów.

Przejście ku immersyjnym centrom niesie ze sobą wymierne korzyści. Dealerzy mogą tworzyć mocniejsze relacje z klientami, co może podnieść ich lojalność – a to stanowi kluczowy element (tylko 36% dealerów uznaje swoją strategię utrzymania klientów za skuteczną (IHS Markit, 2021). To także pozwoli im wyróżnić się wśród konkurencji, przyciągając wymagających klientów. Rezultatem będzie poprawa zdolności do przyciągania nowych nabywców i rozwijanie biznesu.

 

Dealerzy przyszłości: Prognozy dotyczące sensorycznego krajobrazu handlu w branży motoryzacyjnej

Wkraczając w przyszłość salonów samochodowych widzimy, że rozwijane technologie, jak rzeczywistość rozszerzona (AR), wirtualna (VR), rzeczywistość mieszana (MR) czy sztuczna inteligencja (AI), coraz częściej wchodzą na scenę. Stają się bardziej dostępne cenowo, a ich potencjał angażowania klientów w wizję posiadania samochodu, staje się coraz bardziej wyraźny. Ten rozwój odzwierciedla dążenie do kreowania spersonalizowanych, interaktywnych doświadczeń w przestrzeni handlu pojazdami.

Cyfrowe ekrany wciąż będą istotnym elementem salonów sprzedaży, umożliwiając markom skuteczne przekazywanie różnorodnych informacji w kontrolowany sposób. Poprzez różnorodne treści, marki mogą jednocześnie zaspokajać zróżnicowane preferencje klientów. Co więcej, narzędzia interaktywne do personalizacji samochodów będą zdobywać popularność, usprawniając proces zakupu. Nasza firma robi coraz więcej takich projektów na całym świecie – mówi Aleksandra Potrykus.

Ponieważ rola salonów ulega przeobrażeniom, stają się one źródłem informacji, edukacji, immersji i usług. Ważność sprzedaży opartej na fizycznej wizycie maleje, a nacisk kładzie się na tworzenie wzbogacających doświadczeń dla gości salonów. Zwłaszcza edukacja dotycząca pojazdów elektrycznych (EV) nabiera znaczenia. Technologie cyfrowe odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu klientom spersonalizowanej edukacji.

Także rozwijający się rynek NFT może wpłynąć na nowatorskie podejście do śledzenia stanu posiadania i aktualizacji pojazdów, tworząc nowy standard w branży motoryzacyjnej.

Kreowanie Przyszłości Branży Motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna stoi obecnie na progu technologicznego renesansu, przygotowana do przejścia w przyszłość, w której oferta zaawansowanych doświadczeń zakupowych będzie wyróżniać liderów.

Wykorzystanie zaawansowanych Technologii: Integracja narzędzi takich jak AR, VR czy AI staje się nieodzowna, gdy technologia przenika każdy aspekt naszego życia. Działania te nie tylko dostarczają wciągających doznań, eksponując cechy samochodu oraz zwiększając zaangażowanie klientów, lecz także oferują spersonalizowane interakcje, które oddziałują na konsumentów.

Salon samochodowy przyszłości, to już nie tylko punkt sprzedaży, lecz także centrum informacji, edukacji, immersji i usług dodatkowych. Zwiększająca się autonomia klientów w procesie zakupowym wymusza dostarczanie wzbogacających, edukacyjnych doświadczeń. To szczególnie ważne w kontekście pojazdów elektrycznych, gdzie edukacja i budowanie zaufania wśród potencjalnych nabywców jest kluczowe.

Współcześni konsumenci pragną doświadczeń autentycznych i holistycznych. Włączenie marketingu sensorycznego do projektu salonu sprzedaży, oferuje innowacyjny sposób zaangażowania potencjalnych nabywców i wywołania reakcji emocjonalnych. Niezależnie czy to interaktywne ekrany, wrażenia dotykowe czy dźwiękowe, celem jest stworzenie wyjątkowego, niezapomnianego spotkania, które wyróżni markę.

Przyszłość salonów samochodowych to budowanie przestrzeni wielozmysłowej, angażującej, korzystającej z nowych technologii dla poprawy i personalizacji doświadczeń zakupowych klientów. Od cyfrowych ekranów po wirtualne jazdy testowe, a także spersonalizowaną edukację na temat pojazdów elektrycznych – te innowacje mogą zdefiniować na nowo sensoryczny krajobraz handlu w motoryzacji. Akceptując te zmiany, marki mogą unowocześnić swoje fizyczne salony, dostarczając doświadczenia, które nie tylko informują i angażują, lecz także wzmacniają długoterminowe relacje i lojalność wobec brandu – dodaje Aleksandra Potrykus z Mood Media.

 

 

***

Mood Media to wiodąca na świecie firma zajmująca się Customer Experience. Poprzez integrację cyfrowych technologii, rozwiązań marketingu sensorycznego, społecznych i mobilnych aplikacji, Mood wzmacnia marki i pomaga swoim partnerom biznesowym tworzyć zaawansowane połączenia z ich klientami.

W pełni zintegrowane rozwiązania oferowane przez firmę, wykorzystują zaawansowaną technologię cyfrową, wyselekcjonowane, oryginalne i kreatywne treści oraz wiedzę projektową. Wszystko po to, aby każde zakupy w sklepach oraz wrażenia gości hoteli lub restauracji, były jak najbardziej wciągające i spersonalizowane.

Mood Media obsługuje ponad 500 000 lokalizacji klientów w ponad 140 krajach. Ze swoimi przekazami dociera każdego dnia do ponad 150 milionów konsumentów.

Więcej informacji na temat Mood Media, można znaleźć na: www.moodmedia.com

Country Manager Poland & Baltics w Mood Media. Specjalistka w zakresie zarządzania, sprzedaży oraz prowadzenia negocjacji handlowych. Od kilkunastu lat związana z Mood Media Polska, początkowo jako sprzedawca, następnie Sales Manager, a od 2011 roku po wprowadzeniu odważnych zmian, które doprowadziły do szybkiego rozwoju spółki, awansowana na szefa polskiego oddziału Mood. Jako Country Manager, odpowiedzialna za rozwój firmy na rynku polskim oraz w krajach bałtyckich, budowanie marki, sprzedaż i marketing oraz kontakty z Organizacjami Praw Autorskich. Karierę rozpoczęła jako specjalista ds. sprzedaży w Hotelu Astor w Jastrzębiej Górze. Stażystka firmy Swisslog Rohrpostsysteme w Westerstede w Niemczech oraz Swisslog Aircotronic Limited w Nottingham w Wielkiej Brytanii, producenta systemów tub pneumatycznych. Od 2001 roku pełniła funkcje Asystentki Biura Zarządu Universal Leaf Tobacco Poland w Warszawie, międzynarodowej spółki tytoniowej, gdzie była odpowiedzialna za całokształt pracy biura i nadzór pracowników administracyjnych. Następnie Junior Project Manager w Via Management, przy holenderskiej spółce Biotrem BV, odpowiedzialna za rozwój unikatowego projektu produkcji biodegradowalnych opakowań z otrąb pszennych. W latach 2002 / 2003 Specjalista ds. Sprzedaży w dziale eksportu Drinks Unlimited, producenta napoi energetycznych XL na Polskę i Europę wschodnią, specjalistka w zakresie rejestracji znaków towarowych i prowadzenia spraw patentowych napoi Energy Drink, V-Power 99+ oraz Warp4. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Politologii, gdzie uzyskała tytuł magistra oraz Wyższej Szkoły Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, gdzie uzyskała licencjat. Prywatnie? Szczęśliwa mama. Z pochodzenia Kaszubka, władająca językiem kaszubskim, zakochana w Półwyspie Helskim. Pasjonatka nurkowania, narciarstwa i dobrego wina.

Aleksandra Potrykus