Trendy w turystyce – jak zmieniły się zachowania podróżnych w wyniku COVID-19? [RAPORT]
Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (WTTC) i Trip.com Group opublikowały raport przedstawiający jakie aktualnie panują trendy wśród podróżujących.
Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (WTTC) reprezentujące globalnie sektor turystyki i podróży. Połączyła siły z wiodącym dostawcą usług turystycznych – Grupą Trip.com, aby przeanalizować trendy konsumenckie kształtujące ożywienie sektora podróży i turystyki. Od początku pandemii ograniczenia mobilności utrudniały podróże międzynarodowe. Chociaż podróże krajowe zapewnią bardzo potrzebny impuls sektorowi, WTTC twierdzi, że powrót podróży międzynarodowych ma kluczowe znaczenie dla ponownego uruchomienia globalnej gospodarki.
Najnowsze prognozy pokazują silny wzrost wydatków międzynarodowych w 2022 r. i przyszłych latach. Po spadku o 69,4% w roku 2020, globalne wydatki na podróże międzynarodowe wzrosną o 9,3% w 2021 i aż o 93,8% w 2022. Raport ujawnia również jak ograniczenia dotyczące podróży wpłynęły na wzrost turystyki krajowej. Na platformie Trip.com liczba rezerwacji hotelowych wzrosła o ponad 200% w podrównaniu z rokiem 2019.
Aby uniknąć ograniczeń, podróżni szukają drugorzędnych miejsc docelowych, z dala od tradycyjnych miejsc wakacyjnych. Ta preferencja pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i źródła utrzymania. Według danych dotyczących rezerwacji hoteli Trip.com, Abu Dhabi (ZEA), Chiang Mai (Tajlandia), Doha (Katar), Florencja (Włochy) i Frankfurt (Niemcy) były najpopularniejszymi drugorzędnymi celami podróży w swoich krajach w 2021 roku.
Z raportu również wynika fakt, że klienci odczuwają coraz większą chęć do wybierania lotów niskoemisyjnych. Od czasu uruchomienia w 2019 linii pozwalających na podróżowanie zrównoważone aż 68 mln podróżnych zdecydowało się zarezerwować w Skyscanner lot oznaczony etykietą „Greener Choice”
źródło: WTFF, Group Trip.com