Visa organizuje pierwszy ogólnoświatowy konkurs dla kobiet-przedsiębiorców

82

Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition jest platformą, dzięki której kobiety prowadzące przedsiębiorstwa zyskują szansę zaprezentowania swoich przełomowych rozwiązań.

Uwaga, wszystkie przedsiębiorcze kobiety! W ramach dążenia do zwiększania roli kobiet na świecie, Visa będzie świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet organizując pierwszą edycję konkursu Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition.

W jego ramach szansę wygrania 100 tys. dolarów otrzymają wszystkie kobiety, których firma lub projekt biznesowy odpowiada na ważną społeczną potrzebę (social impact) lub wyzwanie dla branży FinTech. Finał odbędzie się w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA (FIFA Women’s World Cup France 2019™).

„W minionych pięciu latach na całym świecie własne firmy założyło ponad 163 milionów kobiet, a odsetek kobiet rozpoczynających własną działalność gospodarczą stanowi nawet do 37 proc. pracujących osób w wybranych krajach. Kobiety coraz śmielej wkraczają w świat biznesu i Visa chce je inspirować do przełamywania barier właśnie poprzez takie programy jak Visa Everywhere Initiative” – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communication Officer w Visa.

Visa Everywhere Initiative (VEI) jest programem, dzięki któremu od 2015 roku powstają wizjonerskie rozwiązania biznesowe, które w przyszłości pomogą sprostać wyzwaniom w obszarze handlu i płatności. Program w wersjach regionalnych został przeprowadzony w 75 krajach, przyznając ponad 70 wiodącym startupom nagrody pieniężne, wsparcie eksperckie oraz umożliwiając dostęp do klientów i partnerów Visa. Dotychczas w jego ramach odbywały się wydarzenia o charakterze regionalnym, jednak tym razem po raz pierwszy będzie miał on globalny zasięg. Inicjatywa proponująca współzawodnictwo w kategoriach FinTech i Social Impact stwarza szansę zaistnienia milionom liderek biznesu, które były dotychczas niedostrzegane, a jednocześnie realizuje dążenie Visa do wspierania mikro i małych przedsiębiorstw.

Firmy założone przez przynajmniej jedną kobietę mogą zgłaszać do programu swoje rozwiązania. Powinny one jednak stanowić odpowiedź na jedno z dwóch wyzwań z obszaru Fintech lub Social Impact:

  • Wyzwanie 1 (FinTech): Jak Twoje rozwiązanie, oparte na unikatowych możliwościach Twojej firmy, mogłoby pomóc zmienić doświadczenie konsumentów rozumiane ogólnie oraz ściśle – tj. w obszarze płatności konsumenckich i B2B oraz w wymiarze lokalnym, regionalnym i globalnym?
  • Wyzwanie 2 (Social Impact): W jaki sposób kobiety prowadzące przedsiębiorstwa na całym świecie mogą przyczynić się do zmiany społecznej poprzez wspieranie trwałych i etycznych źródeł utrzymania oraz wzmacnianie lokalnych/regionalnych gospodarek?

Ważne punkty programu:  

 

  • Wszystkie części świata: Kwalifikujące się uczestniczki podzielone zostaną na
    6 regionów: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Azja i Pacyfik, Europa (z wyłączeniem Francji), Francja, Afryka/Środkowy Wschód. Każdy region wyśle zwyciężczyni każdej kategorii na finały w Paryżu.

 

  • Ważne daty:
    • Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń – 6 marca
    • Zakończenie przyjmowania zgłoszeń – 14 kwietnia
    • Wyłonienie regionalnych finalistów – maj
    • Światowe finały w Paryżu – 7 lipca
  • Finały: Podczas pierwszego tygodnia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA, finalistki będą miały okazję do networkingu z globalnymi partnerami Visa, a kulminacją programu będzie prezentacja rozwiązań na żywo, która wyłoni ostateczne zwyciężczynie VEI.
  • Nagrody: Visa wręczy zwyciężczyniom każdej kategorii 100 tys. dolarów, a także udzieli wsparcia eksperckiego i umożliwi dostęp do klientów i rozległej sieci partnerów Visa. Zwyciężczynie otrzymają także bilety na mecz otwarcia tegorocznych Mistrzostw Świata Kobiet FIFA.
  • Globalna kampania: Aby uczcić Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition, Visa przeprowadzi globalną kampanię marketingową „Together as One”. Weźmie w niej udział osiem dotychczasowych zwyciężczyń i finalistek VEI reprezentujących poszczególne regiony. Będą one inspirować potencjalne uczestniczki do wzięcia udziału w konkursie i realizowania swoich marzeń, zachęcając je do podjęcia ryzyka i zbudowania prosperujących firm.

Uczestnictwo w Visa Everywhere Initiative pozwoliło nam na ulepszenie naszego produktu dzięki wykorzystaniu API dostępnych na Visa Developer Platform. W rezultacie udało nam się stać na tyle rozpoznawalną firmą na rynku, że pozyskaliśmy nowych klientów i możliwości rozwoju! Dla mnie było to spore osiągnięcie” – powiedziała Amparo Nalvarte, CEO i współzałożycielka Culqi. – „Jestem niezwykle dumna ze zwycięstwa w Visa Everywhere Initiative. Udział w kampanii promującej globalną edycję programu poświęconego kobietom to prawdziwy zaszczyt. Nie mogę się doczekać dopingowania wszystkich wspaniałych kobiet, które będą stawały w szranki podczas tego wyjątkowego wydarzenia” – dodaje Amparo Nalvarte.

Program Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition opracowany został na podstawie powstałej niedawno inicjatywy She’s Next, Empowered by Visa – globalnej platformy mającej zachęcić właścicielki małych przedsiębiorstw na całym świecie do budowania, prowadzenia i rozwijania swoich firm. She’s Next wspierane jest przez Female Founder Collective (FFC) sieć firm zarządzanych przez kobiety wspierające kobiety. Po udanej inauguracji inicjatywy, która odbyła się w Atlancie w stanie Georgia, She’s Next i FFC zorganizowali 6 marca w Nowym Jorku wspólne wydarzenie w ramach obchodów zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Kobiet.

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.visa.com/everywhereinitiativeglobal aby uzyskać więcej informacji na temat Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition i wszystkich regionalnych wydarzeń Visa Everywhere Initiative. Na stronie znajdują się również informacje o tym w jaki sposób można wziąć udział w tych wydarzeniach oraz jakie są warunki uczestnictwa.