...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W Hali Odlotów

Miałem prawdziwą przyjemność wziąć udział w rejestracji kolejnej edycji programu Hala Odlotów dla TVP Kultura, kanału telewizji publicznej. Tematem audycji była "promocja" Polski.

W momencie kiedy piszę te słowa program jest jeszcze przed emisją, nie widziałem go, nie wiem jak zostanie zmontowany – być może w ogóle moje wypowiedzi zostaną wycięte… Tym bardziej pragnę podzielić się kilkoma moimi refleksjami z nagrania, a właściwie z debaty, która została zarejestrowana.

::
Zobacz też: JAK ZOSTAŁEM „MINISTREM PROMOCJI POLSKI”?
::

Wśród zaproszonych gości byli m.in.: Agnieszka Holland, Mariusz Szczygieł, Robert Biedroń, Paweł Tyszkiewicz. Na początku rozmowa skupiła się na problemie czy Polska potrzebuje logo. Znaku, symbolu, który będzie identyfikował nas Polaków oraz produkty… które zamierzamy kiedyś eksportować w świat. Każdy miał szanse wypowiedzieć swoje zdanie. Wiadomo, że na medycynie, sporcie i – okazuje się – na marketingu miejsc znają się wszyscy. Tym razem jednak, ku mojemu zaskoczeniu, wypowiedzi były stonowane mimo, że przy stale zasiadali ludzie naprawdę wybitni, z wielkimi osiągnięciami międzynarodowymi.

Mam wrażenie – przyznaję to z dużą satysfakcją – że moje wypowiedzi zostały przyjęte jako całkiem nowe podejście do zagadnienia tzw. „promocji” Polski. Już drugi raz piszę słowo promocja w cudzysłowie, ponieważ uważam, że Polska nie potrzebuje promocji! Promocji potrzebują polskie produkty i marki!

Argumenty – które czytelnicy Briefu znają doskonale, ponieważ powtarzam je do znudzenia od wielu kat – zostały przyjęte przez uczestników debaty Hala Odlotów! Pytanie teraz gdzie odleciały? Dokąd dolecą? Czy to tylko groch o ścianę, czy kropla, która drąży skałę?)

© Tindo – Zobacz portfolio

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF