Westfield Arkadia zamyka 2024 r. z rekordowymi poziomem komercjalizacji i flagowymi konceptami światowych marek

Westfield Arkadia zamyka 2024 r. z prawie 100 proc. poziomem komercjalizacji i ponad 30 nowymi oraz przedłużonymi umowami najmu. W minionym roku największe centrum handlowe w Polsce powitało flagowy sklep Uniqlo, a także poszerzyło ofertę Grupy H&M o pierwszy w Polsce sklep Arket, marki COS oraz &Other Stories. Należące do grupy Unibail-Rodamco-Westfield centrum może pochwalić się też licznymi inicjatywami wspierającymi lokalną społeczność, wydarzeniami kulturalno-rozrywkowymi oraz promującymi zrównoważony rozwój.
Rok 2024 był dla Westfield Arkadia okresem dynamicznego rozwoju oferty zakupowo-usługowej. Efektem zeszłorocznych zmian jest rekordowo wysoki stopień komercjalizacji na poziomie 99,8%.
Centrum wzbogaciło swoją ofertę o kolejne unikatowe marki niedostępne dotychczas w innych obiektach handlowych w Polsce. Na otwarcie swojego pierwszego stacjonarnego sklepu w Westfield Arkadia zdecydowała się marka Uniqlo, a Grupa H&M poszerzyła obecność w centrum o pierwszy w Polsce, flagowy sklep Arket, a także marki COS i &Other Stories.
Na otwarcie nowego sklepu lub modernizację istniejącej przestrzeni zdecydowało się ponad 30 najemców z różnych kategorii m.in.: sklep jubilerski Ania Kruk, oferująca ponadczasowe, wysokiej jakości kroje marka Wólczanka, popularne polskie sklepy odzieżowe Mohito i Tatuum, inspirowana modą uliczną marka Made By Society, czy światowy lider obuwniczy Crocs.
Oprócz licznych zmian w ofercie modowej centrum, 24 października 2024 roku w Westfield Arkadia otworzył się pierwszy sklep marki Decathlon zlokalizowany w centrum handlowym. Jest to także pierwszy koncept w Polsce, wykorzystujący nową identyfikację wizualną sieci, w którym starannie wyselekcjonowana, unikalna oferta łączy się z doskonałą i proaktywną obsługą klienta – czy to sportowego eksperta czy nowicjusza. Wyposażony w najnowsze usługi i udogodnienia sklep odpowiada na potrzeby miłośników różnych dziedzin sportu.
Westfield Arkadia prężnie rozwija także ofertę marek z kategorii beauty. W minionym roku swoje otwarcie miał drugi w Polsce stacjonarny butik CHANEL, drugi w Warszawie sklep Bath&BodyWorks, a wyjątkową modernizację przeszedł sklep L’Occitane, przenosząc odrobinę Prowansji do przestrzeni centrum.
Wizyta w centrum handlowym to jednak nie tylko zakupy, dlatego dbając także o potrzeby tych klientów, którzy lubią smacznie zjeść lub spędzić czas przy słodkiej przekąsce, do grona najemców Westfield Arkadia dołączyły m.in. burgerownia Pasibus, sklep ze słodyczami w formule pick’n’mix – Sweet Factory Store, Match Matcha z menu pełnym japońskich przysmaków, Oakberry oferujące owocowe bowle oraz smoothies, a także Kuchnie Świata, z produktami spożywczymi z różnych rejonów świata.
W minionym roku w centrum otworzyły się także m.in.: sklepy z akcesoriami telefonicznymi Just In Case i Telakces, a kilka lokali usługowych przeszło renowację m.in. punkt optyczny Vision Express, zakład fryzjerski Jean Louis David oraz biuro podróży Rainbow.
– Naszym celem jest zapewnienie odwiedzającym najwyższej jakości unikatowej oferty zakupowej i wyjątkowych doświadczeń. Dlatego też, nieustannie dążymy do rozwoju naszego portfolio najemców o największe i najbardziej pożądane marki. Cieszy nas więc, że w 2024 r. oferta Westfield Arkadia powiększyła się o flagowe koncepty światowych sklepów, niedostępnych dotychczas w żadnym innym centrum handlowym – mówi Piotr Brzozowicz, General Manager Westfield Arkadia.
Kultura i rozrywka odpowiedzią na potrzeby klientów
Rozwojowi oferty zakupowej centrum towarzyszyły bezpłatne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, z których część realizowana była pod marką Westfield. Jesienią były to Westfield Days – cykl wydarzeń poświęconych najnowszym trendom z obszaru mody, beauty oraz jedzenia, w ramach których odwiedzający mieli okazję m.in. skorzystać z unikatowych usług, takich jak Red Light Therapy czy Joga twarzy oraz wziąć udział w inspirującym spotkaniu z jedną z najpopularniejszych polskich influencerek, Marią Jeleniewską.
Natomiast przez dwa miesiące lata, klienci centrum mogli bezpłatnie uczestniczyć w cyklu wydarzeń kulturalno-rozrywkowych w ramach Westfield Summer Festival, w tym m.in. w silent disco zorganizowanym we współpracy z SoberRave oraz Good Spirit, koncertach na żywo, przedstawieniach teatralnych Teatru Pijana Sypialnia i seansach kina na leżakach. W ramach cyklu, centrum zaplanowało także szereg mniejszych wydarzeń umożliwiających aktywne spędzanie czasu takich jak: zajęcia pilatesu i jogi na trawie organizowane z żoliborskimi studiami – Panią od Pilatesu i Anyayoga, a także spacery po Śródmieściu, Woli i Żoliborzu z PoWarszawsku.
W weekend 13-14 września, Westfield Arkadia świętowało swoje 20. urodziny, goszcząc na muzycznej scenie gwiazdy: Sylwię Grzeszczak, zespół EMO, Wersow i Oskara Cymsa. W ramach bezpłatnych koncertów z plenerowej sceny przed centrum rozbrzmiały największe polskie hity.
Skuteczne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Westfield Arkadia zorganizowała Westfield Good Festival – promujące działania w duchu zero waste i modę cyrkularną. Podczas festiwalu odbyły się m.in. warsztaty przyrodnicze przy współpracy z WWF, zorganizowano zbiórkę elektroodpadów z ElektoEko oraz używanego obuwia z WoshWosh, a w strefie Florabo można było zaadoptować roślinę. Inicjatywie towarzyszyły bezpłatne koncerty Dawida Kwiatkowskiego oraz Tymka na terenie zielonym przed Westfield Arkadia.
Jednym z partnerów festiwalu była także fundacja Ubrania do Oddania. W ramach kontynuacji współpracy z fundacją w centrum na stałe stanął Ubraniomat – automat umożliwiający utylizację niechcianych ubrań, akcesoriów czy butów, redukując ilości odpadów i jednocześnie promując odpowiedzialne podejście do mody i środowiska.
Westfield Arkadia odpowiada na lokalne potrzeby
Na przestrzeni roku centrum regularnie angażowało się także w inicjatywy wspierające i aktywizujące lokalne społeczności. Wśród nich znalazły się aktywności promujące lokalną historię i kulturę, warsztaty oraz wykłady organizowane we współpracy z Urzędem Dzielnicy Śródmieście, a także realizowane wspólnie z Urzędem Dzielnicy Żoliborz wykłady edukacyjno-motywacyjne dla młodzieży z rodzin zastępczych oraz zajęcia wspierające młodzież i rodziców w obszarze zdrowia psychicznego organizowane z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Westfield Arkadia współpracuje także ze Stowarzyszeniem Pomocy i Interwencji Społecznej, aby aktywnie nieść pomoc osobom w kryzysie bezdomności poprzez angażowanie zespołu streetworkerów fundacji na terenie centrum.
::
O Westfield Arkadia
Westfield Akadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce. Na 117 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się 248 sklepów i punktów usługowych oraz lokali gastronomicznych. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, liczne restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw i klub fitness czynią ofertę centrum bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś, a Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla marek wchodzących na polski rynek. W ofercie centrum klienci znajdą między innymi sklepy: Uniqlo, Victoria’s Secret, Zara, H&M, Arket, COS, Peek&Cloppenburg, Decathlon, JD Sports, Sephora, Douglas, Rituals, Estée Lauder, Lego czy Smyk, a także największe w Polsce centrum medyczne dla dzieci i młodzieży sieci Enel-med.
Dzięki swojej dużej przestrzeni eventowej, spektakularnemu Theatrum oraz terenom zielonym przed obiektem, centrum jest miejscem organizacji licznych wydarzeń specjalnych. Warsztaty, koncerty, strefy promocji marek, wydarzenia sportowe, plenerowe pokazy filmów czy spektakli teatralnych to tylko niektóre przykłady szerokiej oferty rozrywkowej centrum, dzięki której każdy przeżyje tu wyjątkowe chwile. Strefę gastronomiczną z chęcią odwiedzają ci, którzy chcą spędzić czas z bliskimi lub szukają odpowiedniego miejsca na spotkanie biznesowe. Za zrealizowane projekty oraz ich oryginalny charakter, centrum otrzymało wiele nagród oraz wyróżnień.
Westfield Arkadia jest obiektem w pełni dostosowanym do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, a w poniedziałki obowiązują tu „Godziny ciszy” z myślą o klientach wysoko wrażliwych na bodźce dźwiękowe i wizualne. Westfield Arkadia jest miejscem przyjaznym rodzinom – zewnętrzny plac zabaw, pokoje rodzinne wyposażone w przewijaki, mikrofalówki, miejsca z fotelikami do karmienia, specjalne podgrzewacze dla najmłodszych, zabawki mobilne to wszystko składa się na pokaźny wachlarz udogodnień dla tej grupy klientów. Na terenie całego centrum działa bezpłatna sieć WiFi.
W 2024 roku Polska Rada Centrów Handlowych, po raz trzeci z rzędu przyznała centrom Unibail-Rodamco-Westfield nagrodę w kategorii „Osiągnięcia ESG roku”. Westfield Arkadia należy do grupy Unibail-Rodamco-Westfield, która jest operatorem ponad 70 centrów handlowych w 12 krajach.