WHISKY JAMESON I DICKIES ŁĄCZĄ SIŁY I WPROWADZAJĄ NA RYNEK NOWĄ LIMITOWANĄ KOLEKCJĘ „CRAFTED TOGETHER”

Dwie marki, znane na całym świecie ze swojej tradycji rzemieślniczej Jameson oraz Dickies łączą siły!

 

Jameson, najbardziej kultowa irlandzka whiskey na świecie, wraz z równe ikoniczną marką odzieżową Dickies, poinformowały o wprowadzeniu na rynek kolekcji „Crafted Together”, na którą składają się limitowana edycja butelki Jameson oraz unikalne ubrania. Kolekcja miała premierę 14 czerwca w Nowym Yorku.

Kolekcja Crafted Together będzie dostępna na 26 wybranych rynkach na świecie, w tym w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i na kontynencie azjatyckim. W skład tej limitowanej garderoby wchodzą elementy wyznaczające kanony stylu, takie jak stworzona przez Dickies kultowa kurtka Eisenhower, a także bluzy, czapki i wiele innych rzeczy. Zwieńczeniem współpracy jest limitowana edycja butelki Jameson – idealna dla kolekcjonerów i fanów whiskey.

Niektóre T-shirty i bluzy zostały ozdobione nową, wykonaną na specjalne zamówienie grafiką będącą hołdem dla oryginalnego, związanego z marką Jameson od 1700 roku, logo (przedstawiającego sylwetkę człowieka dźwigającego baryłkę whisky) – „Barrelman”, które dziś jest już ikoną.

Aby uczcić globalną premierę Crafted Together, w Nowym Jorku (przy 9 West 8th Street) i Londynie (Carnaby Street) zostały otwarte sklepy pop-up, które fani obydwu marek będą mogli odwiedzić, aby jako jedni z pierwszych zakupić przedmioty pochodzące z tej kolekcji i wziąć udział w specjalnych aktywnościach przygotowanych przez obie marki.

W Polsce limitowaną edycję butelki z kolekcji Crafted Together można nabyć wyłącznie w sklepach sieci Lidl. Natomiast odzież, można zdobyć biorąc udział w konkursie konsumenckim organizowanym przez markę Jameson Irish Whiskey. Marka przygotowała 700 zestawów ubrań, aby je zdobyć należy kupić dowolną butelkę Jameson Irish Whiskey w sieci Lidl lub na stronie www.WinnicaLidla.pl, zarejestrować paragon i odpowiedzieć na proste pytanie konkursowe. Konkurs trwa do 9 sierpnia 2023. Konkurs i limitowana edycja butelki promuje kampania w social mediach.

Brendan Buckley, Globalny Dyrektor ds. Marketingu Jameson, skomentował to wydarzenie w następujący sposób:

„Jameson Irish Whiskey powstała w 1780 roku, kiedy odzież robocza stanowiła swego rodzaju uniform społeczności robotniczej, stanowiący częsty widok w lokalnych pubach po ciężkim dniu pracy. Z kolei Dickies, która rozpoczęła swoją działalność w 1922 r., jest kultową marką „workwear” wysokiej jakości. Obydwie marki zostały więc zbudowane na fundamencie rzemiosła i łączenia ludzi. Cieszy nas, że dzięki kolekcji Crafted Together Jameson x Dickies mogliśmy przywrócić ten wspólny etos do życia”.

„Wysoka jakość wykonania zawsze stanowiła dla nas podstawę, na której opieramy się, prowadząc działalność pod marką Dickies, a jej potrzeba jest głęboko zakorzeniona w naszej społeczności rzemieślniczej” – stwierdziła Sarah Crockett, Dyrektor ds. Marketingu Dickies. – „Współpraca Dickies i Jameson wydaje się naturalnym partnerstwem ze względu na korzenie obu marek i nasze wspólne DNA. Cieszymy się, że możemy we współpracy z Jameson Whiskey upamiętnić historie naszych marek, a co najważniejsze, uhonorować naszych lojalnych klientów”.

W komunikacji marketingowej projektu, przedstawieni zostali twórcy i producenci ze społeczności Jameson Whiskey i Dickies mających na sobie elementy kolekcji. Video zostało nakręcone w destylarni Midleton Distillery w hrabstwie Cork przez urodzonego w Dublinie mieszkańca Brooklynu – fotografa Richa Gilligana, znanego z dokumentalnego podejścia w ramach fotografii portretowej i modowej. Tak powstałe dzieło prezentuje współczesną estetykę „workwear”.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF