Wielki powrót Brand24

Michał Sadowski

Dzisiaj rano Michał Sadowski, CEO Brand24 opublikował w swoich mediach społecznościowych informację, że jego spółka wraca po kilku miesiącach przerwy na Facebooka i Instagrama. Michał Sadowski jest laureatem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Dzisiaj specjalnie dla BRIEF komentuje powrót swojej firmy do mediów społecznościowych.

Pod koniec sierpnia Facebook postanowił odebrać dostęp do swoich platform Brand24 i szefowi spółki – Michałowi Sadowskiemu. Taką decyzję wywołał materiał opublikowany w amerykańskim Business Insider, którego autorka oskarżyła partnerów Facebooka – m.in. właśnie Brand24 – o nielegalne pozyskiwanie i wykorzystywanie danych z serwisu.

Dzisiaj na mediach społecznościowych Michała pojawiła się informacja, że firma wraca na Facebook i Instagram. Brand24 odzyskuje dostęp do swoich profili społecznościowych, kont reklamowych, a wkrótce – również od API. Spółka przygotowuje nową integrację z oboma serwisami, co oznacza, że w narzędziu będą dostępne dane z monitorowania wzmianek w mediach społecznościowych.

Od momentu opublikowania informacji, akcje Brand24 na GPW znacznie wzrosły.

Powrót Brand24 na platformy Facebook oraz Instagram to dla nas bardzo duże wydarzenie. Przywrócone zostały profile firmowe, profile personalne osób związanych ze Spółką, konta reklamowe oraz ogólny dostęp do API. Zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebook, Inc oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów pracujemy nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24. Przewidujemy, że cały proces może potrwać do kilku tygodni. Chcemy przy tym wykorzystać przebytą procedurę weryfikacji jako istotne aktywo Brand24, które ma szanse stać się rynkowym standardem monitoringu Facebooka oraz Instagrama w sposób zgodny z najnowszymi wytycznymi ww. platform.

Ostatnie miesiące to najtrudniejszy okres w historii Spółki. Efekty będziemy odczuwać jeszcze przez jakiś czas, chociaż liczymy, że najgorsze mamy już za sobą. Niemniej udowodniliśmy, że dla wielu klientów – istniejących i nowych – Brand24 jest cennym narzędziem nawet gdy zmienia się dostępność analizowanych danych. Nawet w trudnym okresie po blokadzie, Brand24 zdołał sprzedać ponad 1000 nowych abonamentów.

Michał Sadowski, CEO Brand24

Anita Florek