BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

WŁOSKA IKONA PRZECHODZI METAMORFOZĘ – RELAUNCH MARKI MARTINI

MARTINI, jeden z najbardziej ikonicznych brandów na świecie, przechodzi gruntowne repozycjonowanie, otwierając tym samym nowy rozdział w swojej historii. Zmiany obejmują wszystkie punkty styku z marką – od butelki w odświeżonym designie po doświadczenia konsumenckie i narrację komunikacyjną. Ich celem jest odmłodzenie jej wizerunku i uczynienie jeszcze bardziej atrakcyjną dla nowego pokolenia klientów. To jednak nie wszystko – w czerwcu ogłoszono także współpracę z Jonathanem Bailey. Podobnie jak relaunch, działania te mają podkreślić świeży i nowoczesny charakter MARTINI.

KLASYKA W NOWOCZESNEJ ODSŁONIE

Inspiracji do stworzenia nowej butelki były arkady – charakterystyczny element architektury Turynu, rodzinnego miasta MARTINI. Jej design jest więc elegancki i nowoczesny, ale jednocześnie oddaje włoski styl marki. Równie ważny był dla firmy aspekt zrównoważonego rozwoju. Waga butelki została zredukowana o 30 gramów, co przełożyło się na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych we włoskiej destylarni MARTINI. Zoptymalizowano również jej kształt, zwiększając efektywność transportu – teraz każda paleta mieści o 8% więcej produktów.  Wprowadzeniu nowych butelek towarzyszy przemyślana strategia obecności marki w punktach sprzedaży. MARTINI postawiło na zwiększoną ekspozycję, inwestując w dedykowane standy i materiały POS, utrzymane w charakterystycznej czerwieni.

APERTIVO W ROLI GŁÓWNEJ

W związku z relaunchem uruchomiona została kampania marketingowa pod hasłem „MARTINI Pokaż się”. Marka redefiniuje w niej okazję aperitivo, przesuwając jego rolę z wstępu do wieczoru na samo centrum wydarzeń. Sercem akcji jest przede wszystkim cały szereg wydarzeń, które mają jak najlepiej oddać ten świat i pokazać klientom, czym jest nowoczesne aperitivo. Kluczowym projektem jest Terrazza MARTINI – nowa platforma spinająca wszystkie działania eventowe, która latem pojawi się w największych europejskich miastach, w tym także w Polsce. To wyjątkowa przestrzeń, łącząca styl, smak i rozrywkę, gdzie goście będą mogli spróbować kultowych koktajli na bazie MARTINI.

Warstwa wizualna kampanii również zaprasza konsumentów do tego, by na chwilę porzucili codzienność i weszli w rolę swojej najbardziej stylowej, swobodnej i pełnej życia wersji. „Pokaż się” to zachęta do bycia sobą – z przymrużeniem oka i z lekkością, która doskonale oddaje ducha marki i włoską nonszalancję.

MARTINI DLA NOWEGO POKOLENIA KONSUMENTÓWRepozycjonowanie  to świadoma odpowiedź na zmieniające się oczekiwania współczesnych konsumentów. Jak podkreśla Emma Fox, VP MARTINI & ST-GERMAIN®, nowoczesne aperitivo jest dziś stylową forma spotkań – szczególnie dla młodszego pokolenia, które poszukuje lżejszych, a zarazem jakościowych propozycji. Trend ten ma również swoje potwierdzenie w danych – rynek aperitifów wyceniany jest obecnie na niemal 11 miliardów dolarów i według prognoz będzie rósł o 6% rocznie (IWSR CAGR 2024–2028). „Z nowym MARTINI zapraszamy kolejne generacje do doświadczenia tej włoskiej ikony” – uzupełnia Emma Fox.

JONATHAN BAILEY W KAMPANII OFF SCRIPT SUMMER

„MARTINI Pokaż się” stanowi główną oś komunikacji brandu na 2025 rok. Nic więc dziwnego, że planując kolejne działania, MARTINI konsekwentnie odwołuje się do tych samych wartości. Do najnowszej kampanii – „Off Script Summer”, zaangażowano Jonathana Bailey. Brytyjski aktor uosabia to, co dla marki najważniejsze: autentyczność, charyzmę i umiejętność balansowania między stylem a swobodą. „Pokazujemy go w zupełnie nowym, zaskakującym wydaniu – wychodzącego poza znane, „napisane” role. Chcemy zainspirować naszych konsumentów do tego samego: by na chwilę porzucili oczekiwania i schematy, i pozwolili sobie na spontaniczność” – wyjaśnia Aleksandra Jakubowiak. Jednym słowem to lekka, stylowa opowieść o tym, że życie poza scenariuszem potrafi smakować jeszcze lepiej – zwłaszcza z kieliszkiem MARTINI w dłoni.

::

O MARTINI

MARTINI® – jedna z najbardziej legendarnych marek na świecie. To wiodący włoski producent win i wytwórca najwyższej jakości aromatyzowanych win musujących. Jedyny w swoim rodzaju, gorzko-słodki i wielokrotnie nagradzany smak produktów MARTINI to efekt owianej tajemnicą mieszanki ponad 40 roślin, pozyskiwanych w najwspanialszych lokalizacjach na całym świecie. Marka MARTINI powstała w 1863 roku w Turynie, we Włoszech, a dzisiaj zawiera w swoim portfolio takie produkty jak: MARTINI Fiero, MARTINI Riserva Speciale Rubino, Ambrato & Bitter, MARTINI Bianco, Rosato, Rosso & Extra Dry, bezalkoholowe MARTINI Vibrante i Floreale, MARTINI Asti, Prosecco i Rosé Extra Dry. Więcej informacji znajduje się na stronie www.martini.com.

MARINI jest zastrzeżonym, słowno-graficznym znakiem towarowym. MARTINI należy do portfolio Bacardi Limited, z siedzibą w Hamilton, na Bermudach. Nazwa Bacardi Limited odnosi się do grupy Bacardi, zrzeszającej firmy takie jak m.in. Bacardi International Limited.

::

O Bacardi  

Bacardi Limited – największa prywatna firma alkoholowa na świecie, produkująca i sprzedająca mocne alkohole i wina, które cieszą się międzynarodowym uznaniem. W portfolio The Bacardi Limited znajduje się ponad 200 marek, takich jak rum BACARDÍ®, wódka GREY GOOSE®, tequila PATRÓN®, szkocka whisky typu blended DEWAR’S®, gin BOMBAY SAPPHIRE®, wermuty i wina musujące MARTINI®, tequila ze 100% agawy błękitnej CAZADORES®, a także inne wiodące i wschodzące marki, między innymi szkocka whisky WILLIAM LAWSON’S®, likier z czarnego bzu ST-GERMAIN®, czy wódka ERISTOFF®. Założona 160 lat temu w Santiago de Cuba firma rodzinna Bacardi Limited obecnie zatrudnia ponad 8000 pracowników, posiada zakłady produkcyjne w 10 krajach i sprzedaje swoje marki w ponad 170 państwach. Nazwa Bacardi Limited odnosi się do grupy Bacardi, zrzeszającej firmy takie jak m.in. Bacardi International Limited. Odwiedź  www.bacardilimited.com lub obserwuj nas na  Twitter, LinkedIn lub Instagram.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF