...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wspieram.to od roku przyciąga ludzi z pomysłami

Wspieram.to kończy rok! 280 tysięcy zł zebranych i ponad 4,5 tys. pojedynczych wpłat oraz 29 zrealizowanych projektów – takie są wyniki platformy finansowania społecznościowego Wspieram.to po pierwszym roku działalności.

Udane projekty średnio wspierało 105 osób, a średnia wpłat użytkownika wyniosła 75 zł. Zrealizowane pomysły otrzymywały średnio aż 128 proc. zakładanej kwoty.

Na polskim rynku istnieje już co najmniej kilka platform finansowania społecznościowego, które skupiają się głównie na projektach społecznych i kulturalnych. Wspieram.to obrało jednak własny kierunek – stawia przede wszystkim na projekty komercyjne i startupy. – Istnieje silna korelacja pomiędzy nakładem pracy włożonej w projekt a prawdopodobieństwem sukcesu. Dlatego też od początku działania naszej platformy ustaliliśmy, że będziemy obsługiwać jedynie przemyślane i dobrze przygotowane projekty. Nasze roczne doświadczenie upewniło nas, że to dobra strategia. Dzięki temu mieliśmy rekordowy pierwszy rok! Nie stoimy jednak w miejscu. Szacujemy, że w drugim roku działalności Wspieram.to nasi projektodawcy zbiorą ponad milion złotych, co pozwoli im na zrealizowanie projektów i da dobry start m.in. w branży technologicznej mówi Marcin Galicki, pomysłodawca platformy.

Z komercyjnych projektów świetnymi wynikami może poszczycić się gra planszowa Piwne Imperium. Projekt gry sfinansowało w sumie 149 osób na łączną kwotę 25 489 zł, czyli aż 490 proc. zakładanej kwoty. Średnia wpłata wyniosła 172 PLN. Dzięki swej kampanii twórcy pozyskali partnerstwa wydawnictwa Cube oraz kilku innych firm, gwarantujące im dalszy rozwój. Ciekawostką jest gościnny projekt Wirtualnego Serca WOŚP Jurka Owsiaka, na który 862 osoby wpłaciły łącznie 31 849 zł. – Najbardziej szalonym i jednocześnie udanym pomysłem na naszej platformie był projekt worków bokserskich w kształcie krowiej tuszy, niczym wyjęty z filmu Rocky – przytacza Galicki.

Idea finansowania społecznościowego zakłada, że w zamian za wybraną kwotę wspierający dostają od pomysłodawców odpowiednią nagrodę i są informowani o kolejnych etapach wdrażania projektu. – Na naszej platformie internauci najczęściej wspierali projekty na kwoty, które zapewniały właśnie otrzymanie fizycznego efektu danego projektu: gry, płyty czy prototypu danego produktu –zauważa pomysłodawca Wspieram.to.

Z szacunków globalnej firmy badawczej Massolution wynika, że w 2013 r. projekty crowdfundingowe zebrały ponad 5,1 mld dolarów, głównie w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Podsumowanie pierwszego roku dostępne jest pod adresem: https://wspieram.to/pierwszyrok/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF