Yahoo! pobiło Google

Po raz pierwszy od maja 2011 roku strony należące do Google nie są najchętniej odwiedzanymi adresami internetowymi w Stanach Zjednoczonych. Firmę z Mountain View pokonało Yahoo!

Jeszcze do niedawna wielu uważało Yahoo! za byt na skraju przepaści. Jednakże od kiedy stery w firmie przejęła Marissa Mayer, która przyszła zresztą z Google, sytuacja zaczęła się zmieniać.

Od kiedy Mayer kieruje Yahoo!, czyli od lipca 2012 roku, firma wypuściła tyle nowych usług ile nie zaprezentowała przez ostatnie kilka lat. Przez to oraz przez spektakularną akwizycję serwisu mikroblogowego Tumblr o Yahoo! jest cały czas głośno.

Sporą uwagę mediów, a przez to również użytkowników, ściąga też sama Marissa Mayer. Została zatrudniona w Google w 1999 roku jako pierwsza kobieta-inżynier. Znalazła się w pierwszej dwudziestce pracowników zatrudnionych przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina. Ostatnio Mayer wywołała burzę publikując swoje przemyślenia o roli kobiety w życiu społecznym i zawodowym oraz ustanawiając w Yahoo! zakaz pracy zdalnej.

W lipcu 2013 roku strony należące do Yahoo! odwiedziło 196,5 mln unikalnych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a strony Google 192,2 mln użytkowników. Oznacza to, że Google została zdetronizowana po raz pierwszy od ponad dwóch lat.

W pierwszej piątce najpopularniejszych stron w Stanach Zjednoczonych znalazły się jeszcze witryny Microsoftu, Facebook i serwisy AOL. Całkowita liczba unikalnych użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych w lipcu 2013 roku wyniosła prawie 225,4 mln.

Jednakże, według statystyk Alexy, Google.com nadal pozostaje najpopularniejszą stroną internetową na świecie wyprzedzając Facebook.com, YouTube.com, Yahoo.com i Baidu.com.

Wydaje się zatem, że dzięki Marissie Mayer pogłoski o śmierci Yahoo! okazały się mocno przesadzone.

Źródła: VentureBeat, comScore, Alexa; fot.  jdlasica/flickr/CC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF